» آرشیو » نگاهی به بازی مرگ و زندگی ایران- قطر
آرشیو - ورزشی
کد خبر:20079 | ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷

نگاهی به بازی مرگ و زندگی ایران- قطر

پرتو جنوب

محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

تیم ملی فوتبال کشورمان با بازی های پر حرف و حدیث و نه چندان مطلوب به قیمت دق مرگ کردن هموطنان به نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسید. آن هم مقابل قطری که تا دندان مسلح است و طی یک دهه اخیر به همراه عربستان به اندازه تمامی فوتبال آسیا برای پیشرفت فوتبالشان در بعد سخت افزاری و نرم افزاری هزینه کرده اند. کشوری که برای استفاده از امتیاز میزبانی و کسب جام، ممکن است نقش و تاثیر دلار هایش در روز مسابقه با کشورمان انکار ناپذیر باشد.

پس تیم ما مقابل قطری متفاوت با چند دهه اخیر وارد کارزاری ناعادلانه می شود. میدانی که یک طرف آن امتیازات بی شمار میزبانی از جمله تماشاگران، داوران، حمایت های AFC، دلار های آنچنانی و طرف دیگرش همت، غیرت، تعصب، سختکوشی، جنگندگی و تکنیک ناب یوزپلنگ هاست. تیم ملی باید بداند این قطر، قطر گذشته نیست و برای باخت در زمین خودش به مصاف ایران نمی آید. باید بازیکنان ایران آگاه باشند که تحت تاثیر جو روانی قطری ها خصوصا اگر مقابل ایران گل زودهنگام زده و جلو افتادند قرار نگرفته و مراقب باشند کارت زرد و قرمز بیخودی نگیرند که کارت قرمز گرفتن همانا و باخت مفتضحانه همانا.

تجربه نشان داده بازیکنان کشورمان همیشه در جنگ روانی و درگیری های فیزیکی تیم های حاشیه خلیج فارس قافیه و در نهایت نتیجه را واگذار کرده اند. پس بایست هوشیار بوده و خصوصا نیمه دوم در صورت عقب افتادن در نتیجه یا تساوی بودن بازی، کارت های بی مورد در نقاط کم اهمیت زمین نگیرند و خصوصا در نزدیک و درون باکس خودی ضربات ایستگاهی و پنالتی ندهند‌‌. درست است تیم های عربستان و قطر پیشرفت شایانی کرده اند، اما همچنان تاکتیک ذاتی و نخ نما شده وقت کشی را به همراه داشته و اگر کسی بخواهد منکر آن شود، یا بازی های جام ملت ها را ندیده یا از سبک فوتبال این کشور ها بی اطلاع است. چرا که در بازی عربستان مقابل کره جنوبی در حالی که عربستانی ها در نتیجه جلو بودند، دقایق انتهایی نیمه دوم چنان بازی دفاعی و وقت کشی حال به هم زنی انجام دادند که در نهایت وقت های اضافی بلای جانشان شد.

بیشتر بخوانید:

عراق از داور ایرانی شکایت کرد

پس بدون تردید این احتمال برای فوتبال قطر نیز متصور است و می بایست در کنار موارد یاد شده مدنظر قرار گیرد. قطر برای برد پای به میدان می گذارد و ممکن است داوران و حتی VAR تحت تاثیر میزبانی قطری ها قرار گرفته و بایست بازیکنان تیم ملی از همیشه هوشیارتر بوده و چنان پرقدرت، زیبا و دقیق بازی کرده و موقعیت های گلزنی فراوانی ایجاد کنند که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند و در پایان مسابقه پیروز میدان باشند. اگر هر کدام از موارد یاد شده را رعایت نکنند، بدون تردید حسرت قهرمانی و حتی فینالیست شدن در جام ملت های آسیا ۴۸ ساله خواهد شد و بایست دست از پا درازتر به تهران برگردند و حسرت بخورند که چرا فلان خطا و پنالتی را دادیم یا در فلان مورد کارت زرد و قرمز غیرضروری گرفتیم.

قابل ذکر است ترکیب تیم ملی کامل بوده و باتجربه تر از همیشه با فرامین امیراردشیر قلعه نویی آماده هنرنمایی در خاک قطر هستند. قلعه نویی در دقایق انتهایی مسابقه قبلی با بیرون کشیدن شمشیر از قلاف و زدن ضربت آخر بر پیکر سامورایی ها نشان داد که ژنرال واقعی است و چشم بادامی ها تنها اسم ژنرال را با خود یدک می کشند. به امید موفقیت تیم ملی ایران مقابل قطر.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×