» گوناگون » مقالات » نگاهی به عملکرد و نقش منصوریان در ناکامی این فصل فولاد
مقالات - ورزشی
کد خبر:21476 | ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰

نگاهی به عملکرد و نقش منصوریان در ناکامی این فصل فولاد

پرتو جنوب

به قلم: محسن بابادی – کارشناس ورزشی پرتو جنوب

چندی قبل در برنامه تلویزیونی شاهد صحبت در خصوص عملکرد فولاد خوزستان در لیگ امسال بوده ایم. دو تن از عزیزان که در این مباحثه شرکت داشتند، درباره عملکرد و نقش علیرضا منصوریان اظهارنظر هایی داشته اند. به اعتقاد بنده عملکرد وی در فولاد که هیچ، بلکه در طی یک دهه مربیگری حرفه ای اش نیز جالب توجه نبوده و هیچ چیزی از خود به عنوان یک مربی درجه یک نشان نداده است. زیرا ایشان بیش از آنکه یک مربی فوتبال باشد، به اعتقاد بنده یک کارشناس و تحلیلگر خوب در فوتبال هستند و به ایشان توصیه می کنم دیگر مربیگری نکنند. چون برای این کار ساخته نشده اند.

اما در خصوص صحبت های جناب پرویز مظلومی به استحضار برسانم علیرضا منصوریان در زمان بازیگری یک بازیکن خوب، تراز اول و مورد علاقه اینجانب بوده است، اما نتوانسته در کسوت مربیگری عملکرد خوبی داشته و هیچ گاه نیز نخواهد توانست در این کار موفق باشد. نه در لیگ برتر نه در هیچ لیگ دیگری.

یکی از مشکلات و نتایج ضعیف فولاد، پایه و اساسی اشتباهی است که ایشان در این تیم بنا کرده است. از جذب بازیکنانی که به کار فولاد نمی آیند گرفته تا ضعیف ترین عملکرد ابتدایی لیگ برتر توسط این تیم بزرگ طی یکی دو دهه اخیر. پس بذری که ایشان کاشته باکیفیت نبوده و دیواری که کج رفته بالا، دیگر درست بشو نبوده و هیچ مربی دیگری هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

تغییرات مکرر مربی نیز همان کاری را با این تیم خواهد کرد که چند سال پیش با استقلال خوزستان کرد و برای سال های متمادی لیگ یکی اش نمود. مگر فولاد می تواند تمام یا نیمی از بازیکنانی که ایشان جذب کرده را کنار بگذارد؟ هرگز.

پس عقد قرارداد و ادامه همکاری با وی در این فصل اشتباهی مهلک از جانب مدیران فولاد بوده است. امیدوارم فولاد تیم مورد علاقه ام و نماینده شایسته فوتبال استان به همراه استقلال خوزستان و نفت آبادان امسال موفق باشند و طعم تلخ سقوط به لیگ یک را دگرباره نچشند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×