» آرشیو » هاکی روی یخ بانوان آسیا – تایلند؛ «فرشته‌»های روی یخ ایران نایب قهرمان شدند
آرشیو - ورزشی
کد خبر:1881 | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۱

هاکی روی یخ بانوان آسیا – تایلند؛ «فرشته‌»های روی یخ ایران نایب قهرمان شدند

پرتو جنوب

تیم ملی هاکی روی یخ ایران که برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بود، دیدار فینال را به کشور میزبان واگذار کرد و اولین مدال نقره خود در قاره کهن را برگردن آویخت.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، دیدار فینال رقابتهای هاکی روی یخ بانوان آسیا عصر روز یکشنبه بین تیم‌های تایلند و ایران به میزبانی بانکوک برگزار شد که ملی پوشان کشورمان ۳ بر یک مغلوب حریف شدند و مدال نقره را برگردن آویختند.

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران که پیش از این اکثر بازیکنانش در اینلاین هاکی فعالیت می‌کردند، سه سال پس از راه اندازی نخستین پیست استاندارد، توانستند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنند.

ملی پوشان هاکی روی یخ بانوان ایران در پنج دیداری که تا قبل از فینال برگزار کردند، همه رقیبان خود را با اقتدار شکست دادند و با زدن ۸۰ گل به دیدار تایلند رفتند اما نتوانستند از پس تیم میزبان بربیایند و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

از آنجایی که این تیم نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کرد و حریفان باتجربه و باسابقه خود را شکست داد و به فینال رسید، ارزش مدال نقره دختران ایران کمتر از طلا نیست.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی، آرزو ایزدی بازیکنان ایران در این دوره از مسابقات بودند که با مربیگری اعظم سنایی و سرمربیگری فرزاد هوشیدری در این رقابتها شرکت کردند. اویس حسن زاده هم مدیر تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×