» آرشیو » آغاز به کار نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:12936 | ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۴

آغاز به کار نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز

پرتو جنوب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

هنرستان شیراز و لارستان سهم فارس شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گشایش نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز، بیان کرد: این هنرستان بستر مناسبی برای آموزش تخصصی هنر است و در آینده شاهد درخشش هنرآموزان آن در سطح بالای هنری کشور خواهیم بود.


وی افزود: نبود هنرستان هنرهای زیبا دخترانه در شیراز، کمبودی بود که برای شهر هنر خیز و هنرپرور شیراز بیش از هر مرکز استانی به چشم می‌آمد؛ امروز به همت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش این خواسته دیرینه دخترانه مرکز فارس جامه عمل پوشید.
هشتم مهر ماه افتتاحیه رسمی هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز برگزار شد و دختران شیرازی در سه رشته نمایش، موسیقی و گرافیک در هنرستان “کیمیای هنر” مشغول به تحصیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم طی ۲ سال ۱۵ هنرستان هنرهای زیبا در سطح کشور راه‌اندازی کرد که از این شمار ۲ هنرستان شیراز و لارستان سهم فارس شد.

حمیدرضا قانعی ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده یک هنرستان هنرهای زیبا نیز در شمال فارس راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: این هنرستان بستر مناسبی برای آموزش تخصصی هنر است و در آینده شاهد درخشش هنرآموزان آن در سطح بالای هنری کشور خواهیم بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

توسعه هنرستان‌های با رویکرد متوازن و ظرفیت دستگاه‌های متولی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه آیین افتتاخیه نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز گفت: دولت سیزدهم با رویکرد اجرای توسعه متوازن آموزش تخصصی هنر و توسعه هنرستان‌ها را دنبال می‌کند.
محمدخلیل عسکری افزود: در این مسیر استفاده از دستگاه‌های متولی در دستورکار قرار دارد و این یک راهبرد اصلی و اساسی در زمینه توسعه هنرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنرستان‌های فارس تولیدات خوب و با ارزشی دارند، از معاون گردشگری فارس خواست تا زمینه برای راه‌اندازی یک بازارچه متمرکز برای فروش این تولیدات در مرکز فارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: مدیران باید بتوانند با دبیران هنر ارتباط برقرار کنند و از ظرفیت هنری هنرستان‌ها استفاده کنند چرا که این مساله اکنون در آموزش و پرورش یک خلا است.

خلیلی یاداور شد: ۲۵ درصد از شهدای فارس و ۱۰ درصد از شهیدان کشور در دفاع مقدس را دانش‌آموزان و فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: دانش‌آموزان دختر فارس در ۶ ساحت تربیتی و آموزشی با سرعت تمام و تمام قد در حال پیشرفت هستند.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عدالت در آموزش هنر؛ از راه‌اندازی ۱۵ هنرستان تا هنرآموزی ۷۲ هزار ایرانی

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین، گفت: توسعه و ارتقای آموزش‌های هنری یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید است و طی ۲ سال ۱۵ هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور راه‌اندازی شد.


محمد حسین اسماعیلی بیان کرد: آموزش‌های هنری در بعد تخصصی و ارتقای سواد هنری جامعه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

وی افزود: در زمینه آموزش‌های هنری تخصصی و تربیت هنرمندان متخصص هم اکنون ۶۵ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعال است که ۱۵ هنرستان در همین ۲ سال اخیر راه‌اندازی شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حدود هشت‌هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

اسماعیلی اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان دولت سیزدهم در همه استان‌های کشور دست‌کم ۲ هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولویت راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در مرحله نخست مراکز استان‌های فاقد اینظرفیت هستند با این حال طی ۲ سال گذشته در برخی از شهرستان‌ها مانند لارستان، میناب، شاهرود، کاشان و نیشابور نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به سابقه درخشان هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: این هنرستان‌ها خاستگاه هنرمندان طراز اول کشور بوده و این هنرمندان کماکان به این مدارس هنری عِرق دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: هنرستان هنرهای زیبا در سال‌های مختلف خاستگاه رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته هنر بوده چنانکه در سال گذشته رتبه یک و امسال رتبه‌های ۲، چهار و بسیاری دیگر از رتبه‌های برتر داوطلبانی از این هنرستان‌ها بوده‌اند.

وی گفت: امسال برند هنرستان هنرهای زیبا پس از ۱۰۰ سال ثبت معنوی شد که گام بزرگی است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جای تعجب است که شیراز تا کنون از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه محروم بود، اظهار کرد: امروز به عنوان روز راه‌اندازی نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا شیراز، فرازی از تاریخ این شهر هنرخیز و هنرپرور خواهد بود.

اسماعیلی تاکید کرد: هنرستان “کیمیای هنر” شیراز پس از این افتتاحیه نیازمند حمایت جدی است و مسئولان آموزش و پرورش باید برای فراهم کردن امکانات، تجهیزات و ارتقای بیشتر آن تلاش کنند.

۷۲ هزار ایرانی در طرح “هنربرای همه” آموزش دیدند

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آموزش در همه حوزه‌ها بویژه در فرهنگ و هنر زیربنا و زیر ساختار همه برنامه‌ها و امور فرهنگی است و به این جهت علاوه بر آموزش‌های تخصصی ارتقای سواد هنری جامعه نیز در دستورکار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون در در قالب طرح “هنر برای همه” ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم سراسر کشور در ۱۰۰ رشته هنری اموزش دیده‌اند.

اسماعیلی عنوان کرد: هدف از اجرای ان طرح محرومیت زدایی از عرصه هنر و فراهم کردن دسترسی همگانی برای آموزش‌های هنری بود.

وی اعلام کرد: به زودی دور دوم طرح هنربرای همه در سراسر کشور اجرایی می‌شود که گام بزرگی در ارتقای سواد هنری جامعه است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش‌های هنری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: درسیاست‌های جدید این وزارتخانه شاهد ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های هنری در زمینه‌های مختلف هستیم و در این مسیر آموزش و پرورش استعدادهای هنری و تربیت هنرمند متعهد و متخص ایرانی مسلمان برای جامعه ایران اسلامی در دستور کار قرار دارد.

 

Print Friendly, PDF & Email
  • ×