» شهرستان » ورزش تا ۴۵ درصد یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد
شهرستان - ورزشی
کد خبر:24116 | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹

ورزش تا ۴۵ درصد یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد

پرتو جنوب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ورزش تا ۴۵ درصد یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس افزود: نقش معلم و دبیر قوی در شکل گیری ایران قوی و مدرسه قوی بسیار مهم و است ‌و اجرای برنامه های ورزشی ویژه معلمان در شکل گیری آن نقش اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان استان گرامیداشت هفته معلم و دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان در محل سالن ورزشی شهدای شیراز گفت: باید در برنامه تربیت بدنی مدارس روش های نو و‌ جدید بکار گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: یکی از راه های شاداب سازی کلاس درس این است که دانش آموزان را به انجام حرکات جنبشی تحریک کرد.

قاسمی گفت: این حرکت قطعا یادگیری دانش آموزان را تا ۴۵درصد بالا خواهد برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اهمیت به درس تربیت بدنی باید مورد توجه قرار گیرد و‌ هدف ، روش ،محتوا و ارزشیابی در این درس باید علمی باشد.

قاسمی گفت: هوش حرکتی و‌جنبشی یکی از انواع هوش های انسان است که اگر در دانش اموزان شناخته شود استعدادهای زیادی بالفعل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: تربیت بدنی بر روی اکثر مهارتهای زندگی فردی از جمله همدلی، ارتباط بین فردی و … موثر است و اگر به این درس توجه شود یادگیری این مهارتها بسیار سریعتر خواهد بود.

قاسمی گفت: نقش معلم و دبیر قوی در شکل گیری ایران قوی و مدرسه قوی بسیار مهم و است ‌و اجرای برنامه های ورزشی ویژه معلمان در شکل گیری ان نقش اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: درس تربیت بدنی باید چالاکی و زبردستی را در دانش اموزان بالا ببرد و اگر این دو‌ مهارت در آنها بالا برود در یادگیری سایر دروس نیز اثرگذار خواهد بود.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در این دوره از مسابقات ۲ هزار و ۷۰۰ فرهنگی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

سید کاظم حسینی گفت: این مسابقات دررشته های ورزشی فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و کوهنوردی ویژه آقایان و همچنین والیبال ، تنیس روی میز و کوهنوردی ویژه خانم ها برگزار می شود.

وی گفت: در مرحله شهرستان این رقابت ها بیش از۲۵ هزار معلم استان فارسی حضور داشتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان ورزشکار شرکت کننده در این مسابقات با شعار معلم ورزشکار، معلم امیدآفرین در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

حسینی افزود: در پایان این مسابقات از تیم های مقام آور و همچنین تیم های برتر فرهنگی مسابقات تقدیر به عمل خواهد آمد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: تیم های منتخب فرهنگیان پس از برگزاری اردوی انتخابی به مسابقات کشوری که در تابستان برگزار می گردد اعزام می شوند.

در پایان این مراسم از جهانبخش روستا و حسین قادری دو‌تن از معلمان پیشکسوت استان فارس تقدیر شد.

اجرای برنامه های ورزشی، روشن شدن مشعل بازی ها و ادای احترام به تمثال شهدای فرهنگی از جمله دیگر این برنامه هایی بود که در این افتتاحیه انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×