» آرشیو » امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در جنگ اخیر دو بار به ما پیام دادند
آرشیو - سیاسی
کد خبر:14669 | ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۳

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها در جنگ اخیر دو بار به ما پیام دادند

پرتو جنوب

وزیر امور خارجه کشورمان از ارسال پیام آمریکا برای ایران خبر داد و گفت: آمریکایی‌ها در این پیام گفتند که به دنبال گسترش دامنۀ جنگ نیستند و از ایران خواستند خویشتن‌داری کند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی خود بعد از برگزاری نشست فرمت ۳+۳ در تهران با بیان این که ما به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم، گفت: تداوم کشتار غیرنظامیان توسط صهیونیست‌ها عرصه را برای نیروهای مقاومت در فلسطین و منطقه تنگ کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه معادله جنگ کنونی در اراضی اشغالی توسط مقاومت رقم زده می‌شود، اعلام کرد: در جنگ اخیر در اراضی اشغالی، آمریکا حداقل دو بار به ما پیام داده است که این پیام‌ها دارای دو محور اساسی بوده است. آن‌ها در این پیام‌ها تاکید کرده‌اند که علاقمند به گسترش جنگ نیستند و از ایران نیز خواسته‌اند که خویشتنداری کند.

امیر عبداللهیان گفت: آن‌ها در برخی از پیام‌ها خواسته‌اند که ایران برخی از کشور‌ها و گروه‌ها را نیز به خویشتنداری دعوت کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به حمایت‌های علنی آمریکا از رژیم صهیونسیتی در این جنگ گفت: آمریکایی‌ها یک طرف جنگ را دعوت به خویشتنداری می‌کنند و از طرف دیگر جنگ حمایت می‌کنند و دست «صهیونیست‌ها» را برای انجام جنایت علیه غیرنظامیان باز گذاشته‌اند.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: از همین‌جا به رییس‌جمهور آمریکا می‌گویم که آقای بایدن ریاکاری را متوقف کنید و آیا این نتیجه شعار شما در رقابت‌های انتخاباتی بود که صحبت از حقوق بشر می‌کردید، ولی اکنون این چنین از جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه حمایت می‌کنید.

نشست فرمت ۳+۳ با هدف بررسی تحولات منطقه قفقاز امروز به میزبانی ایران و با حضور وزاری خارجه روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در تهران برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×