» حوادث » پایان کار رمال فضای مجازی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کلاهبرداری
حوادث
کد خبر:22893 | ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷

پایان کار رمال فضای مجازی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کلاهبرداری

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی خانمی میانسال که از طریق رمالی در فضای مجازی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب، سرهنگ “امیر حسین سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، معلوم شد مدتی پیش وی با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا می‌گردد و سپس از طریق واتساپ با مدیر این صفحه که خود را فالگیر و رمال معرفی نموده ارتباط برقرار می کند و با دادن وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلات وی در زندگی، در طول یک سال و در چندین مرحله ۱۷۰ میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه متهم خانمی میانسال بود و با هیمن شگرد از چندین نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

بیشتر بخوانید:

مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید/ به هیچ پیامکی پاسخ ندهید

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد تا کنون از چندین نفر مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: متهم پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشت با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیر و رمال معرفی و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امید‌های واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردم.
رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
این مقام سایبری از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×