» آرشیو » رشد۱۳ درصدی مصرف بنزین در فارس؛ فیروزآباد و آباده در صدر بیشترین مصرف کنندگان بنزین
آرشیو - شهرستان
کد خبر:8593 | ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۲

رشد۱۳ درصدی مصرف بنزین در فارس؛ فیروزآباد و آباده در صدر بیشترین مصرف کنندگان بنزین

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: طبق تکلیف مجلس به دولت داده تا پایان شهریورماه بیش از ٩٠ درصد سوخت‌گیری‌ها با کارت شخصی افراد صورت خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با تاکید بر مسئولان بلند پایه وزارت نفت مبنی بر اینکه هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین تعیین نشده است تصریح کرد: دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی ندارد.
اسدالله طاهری که در نشست خبری با خبرنگاران سخن می گفت اظهار کرد: بیش از ۵٢ درصد از افراد همچنان از کارت جایگاه‌ها برای سوخت خودروهای خود استفاده می‌کنند.
طاهری با اشاره به رشد ۱۳ درصدی مصرف بنزین در فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد: طی چهار ماه گذشته ۹۴۰ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شده است.

وی افزود: همچنین در بخش سوخت نفت و گاز با افزایش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به ۴ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه مواجه هستیم بطوری که بیش از ٧٧٢ میلیون لیتر نفت گاز در سطح استان مصرف شده است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، گریزی هم به میزان مصرف سوخت در شهرستان های استان فارس زد و گفت: شهرستان فیروزآباد با بیشترین مصرف بنزین با رشد مصرف ٣٧ درصدی و شهرستان آباده در رتبه های نخست مصرف را در بین شهرستان های استان هستند.
تامین سوخت هواپیماها در چهار فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم معادل دو میلیون لیتر فرآورده سوخت طی چهارماه گذشته با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته، همچنین توزیع ٣٧ هزار و ٢٠٠ تن گاز مایع و گازهای سلیندری در چهار ماه گذشته، از جمله مواردی بود که طاهری به آن پرداخت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: چهار نیروگاه بزرگ شامل سیکل ترکیبی و حافظ در شیراز، یک نیروگاه در جهرم و یکی در کازرون داریم که سوخت دوم آنها به میزان ٢١١ میلیون لیتر تامین شده است.
طاهری از تسریع در روند صدور کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: در کمترین زمان ممکن کارت‌های صادر شده به مقاصد مورد نظر ارسال می‌شود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس به طراحی سامانه‌ای برای جا ماندن کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها براساس و آخرین تاریخ سوخت گیری خبر داد
طاهری عنوان کرد: اخیرا تمهیدی برای سوخت‌گیری موتورسیکلت‌ها در جایگاه‌ها نیز اتخاذ شده که به زودی کارت آن فعال شده و در چرخه سوخت قرار خواهد گرفت.

کارت های سوخت در اداره پست مانده اند

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه همچنان تعداد زیادی از کارت‌های صادر شده در باجه‌های معطله اداره پست باقی مانده افزود: متقاضیان و در خواست دهندگان کارت سوخت برای دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.

طاهری با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۶ جایگاه پمپ بنزین، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده است گفت: فارس حایز مقام  از حیث جایگاه های سوخت بنزین جدید الاحداث می باشد و ۱۴ جایگاه دیگر در دست اجراست که تعدادی از آنها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

 

Print Friendly, PDF & Email
  • ×