» آرشیو » پرداخت ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان فارس
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:20190 | ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۷

پرداخت ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان فارس

پرتو جنوب

با همراهی بانک کشاورزان در زمینه رونق کشاورزی استان

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی را از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ را مبلغ ۷۰ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، عباس قایدی‌زاده اظهار داشت: این میزان تسهیلات به ۳۷ هزار و ۵۲۵ نفر از متقاضیان پرداخت شده و بیش از ۹۰درصد از تسهیلات موصوف در زیربخش کشاورزی بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه بیش از ۲هزار و ۷۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بندها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس ادامه داد: شعب بانک کشاورزی فارس در زمینه تسهیل ازدواج جوانان، مبلغ سه هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به یک هزار و ۶۲۳نفر از متقاضیان پرداخت کردند.

وی میزان وام پرداختی مرتبط با کشت گلخانه‌ای با هدف توسعه این نوع کشت را در همین مدت، بیش از سه هزار ۲۰۲ میلیارد ریال تسهیلات برای این نوع کشت ذکر کرد و افزود: تعداد ۲۹۰ مورد تسهیلات در زمینه کشت گلخانه‌ای استان پرداخت شده است.

قایدی‌زاده بیان کرد: طی ۱۰ماه نخست، مبلغ چهار هزار و ۴۹ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۳۳۷نفر از متقاضیان و در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ سه هزار و ۸۰۰میلیارد ریال تسهیلات به تعداد سه هزارو ۳۰۴ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دام، طیور، زنبورداری و شیلات به ۶ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید:

 استاندار فارس در چهارمین همایش منطقه ای سرمایه گذاری: تأمین زیرساخت ها به نوعی سرمایه گذاری است

 

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس افزود: مبلغ هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به پنج هزار و ۷۹ نفر از متقاضیان این زیر بخش کشاورزی پرداخت شد.

قایدی زاده پرداخت بیش از ۱۱ هزار و ۱۳۵میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی در همین مدت به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۴۲۵ نفر از متقاضیان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس افزود: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون، بیش از ۹۹۲ هزار تن گندم از ۵۸ هزار کشاورز استان با ارزشی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خریداری که ۱۰۰ درصد بهای آن در شعب بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز شد.

وی گفت: در شعب بانک کشاورزی استان فارس در۱۰ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ برای بیش از ۲ هزار و ۳۸۳ پرونده بدهی ، بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اجرا شد و سود و جرائم آنها بخشوده شد.

قایدی زاده ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال غرامت در سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی پرداخت شد و بیش از ۲۵۴ هزار رأس انواع دام و تعداد پنج هزار و ۱۳۵ بیمه‌گذار در بانک کشاورزی فارس دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×