» آرشیو » شکست خودساخته پرسپولیس برابر النصر/ مزد ترس و ضربه از خودی‌ها
آرشیو - ورزشی
کد خبر:12236 | ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۲

شکست خودساخته پرسپولیس برابر النصر/ مزد ترس و ضربه از خودی‌ها

پرتو جنوب

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و النصر عربستان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی با شکست سرخپوشان میزبان به پایان رسید که تفکرات گل محمدی برای این دیدار تیمش را ترسو کرده بود.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین هفته از فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم النصر عربستان بود و در پایان ۲ بر صفر شکست خورد.

النصر در شرایطی راهی تهران شده است که چند ستاره فوتبال دنیا از جمله کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود دارند و تقابل این بازیکن با سرخپوشان از جمله علیرضا بیرانوند که یک بار ضربه پنالتی اش را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مهار کرد، جذابیت این دیدار را چند برابر کرده است.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی(۷۲ سروش رفیعی)، میلاد سرلک، مسعود ریگی، سعید صادقی(۸۷ سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی(۶ شهاب زاهدی(۸۷ یاسین سلمانی)، وحید امیری و محمد عمری(۷۲ امید عالیشاه) به میدان رفت.

میلاد سرلک در این دیدار از داور ازبکستانی دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. مسعود ریگی دیگر بازیکن اخطاری سرخپوشان بود.

تیم فوتبال النصر نیز دیدار با پرسپولیس را با این ترکیب شروع کرد: نواف العقیدی، سلطان الغنام، عبدالله العمری، آیمریک لاپورت، محمد قاسم، عبدالله خیبری، اوتاویو، مارسلو بروزوویچ، عبدالرحمان غریب، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو.

شروع با حملات النصر

مهمان عربستانی در شروع بازی حملاتی را روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد و هر چند بیشتر صاحب توپ بیشتری بود اما نتوانست درون محوطه جریمه خطری روی دروازه بیرانوند ایجاد کند.

شوک به پرسپولیس

در دقیقه چهار این دیدار مهدی ترابی در حالی که پا به توپ در حرکت بود پایش در یکی از چاله های زمین رفت و دچار پیچیدگی مچ شد و از بازی بیرون رفت. ترابی بعد از دقایقی تعویض شد و شهاب زاهدی جایگزین او شد.

۲۰ دقیقه بدون حمله

پرسپولیس در دقایق ابتدایی روی گل نخوردن از حریف تمرکز کرده بود و هر چند در برخی لحظات توپ را در اختیار داشت اما این النصر بود که صاحب موقعیت های بهتری شد. پرسپولیس در این دقایق حمله خطرناکی روی دروازه النصر نداشت.

رونالدو بازهم ناکام برابر بیرانوند

در دقیقه ۲۰ این بازی بهترین فرصت برای تیم النصر به وجود آمد و همکاری مانه و رونالدو آبی پوشان عربستانی را تا آستانه رسیدن به گل پیش برد اما ضربه سر رونالدو را در آستانه ورود به دروازه علیرضا بیرانوند مهار کرد. بیرانوند چند دقیقه بعد هم یک موقعیت خطرناک تیم النصر را به کرنر فرستاد.

گلی که آفساید گرفته شد

در دقیقه ۳۶ تیم فوتبال النصر صاحب یک موقعیت خوب شد و با تاثیری که رونالدو روی توپ گذاشت توسط بروزوویچ به گل رسید که داور این گل را به نشانه آفساید نپذیرفت. در دقیقه ۴۲ النصری ها یک بار دیگر تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس پیش رفتند اما رونالدو به توپ نرسید و دانیال اسماعیلی فر اجازه نداد او ضربه نهایی را بزند.

پایان نیمه اول با تساوی

نیمه اول این دیدار در شرایطی با تساوی به پایان رسید که النصری ها موقعیت های بیشتری داشتند و هر چند فوتبال زیبایی از سوی دو تیم به نمایش در نیامد اما یاران رونالدو میل تهاجمی بیشتری داشتند. پرسپولیس در نیمه اول حتی یک بار هم نتوانست دروازه النصر را با خطر مواجه کند. رونالدو هم در نیمه اول مثل دو تیم نتوانست کار خاصی انجام دهد.

دومین شوک به پرسپولیس

با شروع نیمه دوم یک شوک دیگر به پرسپولیس وارد شد. در حالی که ترابی در دقایق ابتدایی بازی مصدوم و تعویض شد، در شروع نیمه دوم میلاد سرلک که در نیمه اول یک کارت زرد گرفته بود روی رونالدو خطا کرد و با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد تا کار سرخپوشان سخت شود.

دردسر اخراج و گل النصر

پس از آنکه سرلک در دقیقه ۵۲ از بازی اخراج شد، النصر حملاتش را بیشتر کرد و در دقیقه ۶۲ روی همکاری مانه و رونالدو و به ضربه تمام کننده عبدالرحمن القریب توپ پس از برخورد با پای مدافع پرسپولیس وارد دروازه شد تا کار سرخپوشان برای ادامه بازی سخت شود.

تیر خلاص به پرسپولیس

سرخپوشان که با یک بازیکن کمتر به کار ادامه می دادند و در خط دفاعی تمرکز خود را روی مهار رونالدو و مانه گذاشته بودند، دوباره با مشکل مواجه شدند و در دقیقه ۷۲ دومین گل را دریافت کردند و این بار هم ستاره ها گلزنی نکردند و بازیکنان بومی النصر گل زدند. محمد قاسم پس از ورود به محوطه جریمه با ضربه ای محکم از زاویه بسته دروازه سرخپوشان را باز کرد.

داور ویدئویی هم به پرسپولیس کمک نکرد

در دقیقه آخر بازی یاسین سلمانی که به لحظاتی پیش وارد زمین شده بود درون محوطه جریمه حریف سرنگون شد و در شرایطی که پرسپولیسی ها اعتقاد به پنالتی داشتند کمک داور ویدئویی هم این صحنه را رد کرد تا دست سرخپوشان خالی بماند. در دقیقه آخر وقت های اضافه که ۶ دقیقه اعلام شده بود، وحید امیری به دلیل مصدومیت بیرون رفت و چون پرسپولیس تعویض نداشت با ۹ بازیکن به کار ادامه داد.

شکست مزد ترس

پرسپولیس که در این دیدار خودش نبود و تحت تاثیر نام ها و حضور ستاره ها در تیم النصر به لاک دفاعی فرو رفته بود، مزد ترسش را گرفت و باخت خانگی بدی را متحمل شد. قطعا اگر پرسپولیس خودش بود و بازی همیشگی را ارائه می کرد می توانست نتیجه بهتری بگیرد. ضمن این که اشتباهات فردی بازیکنان هم در این دیدار زیاد بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×