» آرشیو » نشست یک روزه «پزشکی خانواده و پاسخگویی اجتماعی» در شیراز برگزار شد
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:14940 | ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۰

نشست یک روزه «پزشکی خانواده و پاسخگویی اجتماعی» در شیراز برگزار شد

پرتو جنوب

نشست یک روزه «پزشکی خانواده و پاسخگویی اجتماعی» با حضور رئیس جایزه بزرگ پاسخگویی اجتماعی انجمن آموزش پزشکی اروپا در شیراز برگزار شد.

این نشست با حضور معاونان، مدیران ارشد و اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رئیس جایزه بزرگ پاسخگویی اجتماعی انجمن آموزش پزشکی اروپا، به میزبانی دانشکده پزشکی شیراز برگزار گردید.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دانشکده پزشکی شیراز صبح امروز، ششم آبان، میزبان پروفسور «رابرت وولارد» رئیس جایزه بزرگ پاسخگویی اجتماعی انجمن آموزش پزشکی اروپا و استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا بود تا با حضور مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابعاد مختلف موضوع «پاسخگویی اجتماعی» در حوزه سلامت مورد ارزیابی قرار گیرد.

در این نشست، دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه بهداشت و پزشکی اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به بیان زیرساخت های ایجاد شده در خصوص پیاده سازی مبحث پاسخگویی اجتماعی در حوزه سلامت فارس پرداخت.

دکتر «سید حسن سراج» معاون بین الملل دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست هم اندیشی بود که ضمن معرفی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان های شاخص زیرمجموعه دانشگاه و سیاست های بین المللی سازی این مرکز آموزشی؛ مهم ترین فعالیت های معاونت بین الملل را در زمینه جذب دانشجو بیان کرد.

در ادامه این نشست رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت با ارایه گزارشی از تاریخچه تشکیل این مرکز گفت: مرکز سیاست گذاری سلامت در سال ۱۳۸۸ با هدف تمرکز بر مطالعات اجتماعی سلامت به ویژه در حیطه سیاستگذاری و تولید مستندات علمی لازم برای سیاستگذاری آگاهانه آغاز به کار کرده است.

دکتر «کامران باقری لنکرانی» انتشار بیش از هزار مقاله در راستای مستندسازی سیاستگذاری عرصه سلامت را از دیگر دستاوردهای این مرکز برشمرد که با ارائه گزارش های تحلیلی متعدد برای سیاست گذاران همراه بوده است.

همچنین دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن معرفی وضعیت پزشکی خانواده در ایران و شیراز، بر همکاری و تعامل سازمان های بین المللی و سایر دانشگاه های جهان در امر آموزش پزشکی خانواده و جامعه نگر تاکید کرد.

بیان گزارشی از فعالیت های شورای هماهنگی آموزش و سلامت، با هدف توسعه پاسخگویی اجتماعی و اهمیت نظرات دانشجویان در ارتقای آموزش از سوی دکتر «جواد کجوری» مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی؛ ارایه مطالبی از سوی دکتر «میترا امینی» مدیر دفتر توسعه دانشکده پزشکی شیراز و ارایه گزارشی از سوی دکتر «اورنگ ایلامی» عضو هیات علمی گروه پزشکی خانواده در زمینه فعالیت های پزشکی خانواده از دیگر محورهای نشست امروز بود.

رئیس جایزه بزرگ پاسخگویی اجتماعی انجمن آموزش پزشکی اروپا نیز به عنوان مهمان ویژه این نشست، از اقدامات و فعالیت های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در زمینه توسعه پزشکی خانواده قدردانی کرد.

پروفسور «رابرت وولارد» ضمن تبیین ابعاد مختلف مبحث «پاسخگویی اجتماعی» در حوزه سلامت، تقویت دوره های پزشکی اجتماعی و خانواده در کوریکولوم دانشجویان پزشکی را در این زمینه تاثیرگذار خواند.

این نشست با پرسش و پاسخ بین مدیران ارشد و اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با رئیس جایزه بزرگ پاسخگویی اجتماعی انجمن آموزش پزشکی اروپا ادامه یافت و پایان بخش این برنامه، بازدید مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیران دانشکده پزشکی با همراهی پروفسور «رابرت وولارد» از گروه آموزشی تخصص پزشکی خانواده در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی «پروین دالکی» بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×