» سیاسی » «پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد
سیاسی
کد خبر:23506 | ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴

«پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد

پرتو جنوب

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد بر اساس مصوبه این کمیسیون در خصوص لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پنجشنبه‌ به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا؛ حسین گودرزی به ارائه توضیحاتی درباره مصوبات جلسه ظهر یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی پرداخت و گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در نهایت مصوب شد روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود. به این ترتیب در صورت تصویب لایحه مذکور در صحن مجلس، شهرها و استان‌های دیگر نیز مانند تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود.

وی عنوان کرد: در این جلسه همچنین تصویب شد که ساعات کاری از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت کاهش در هفته یابد و در مجموع در ۴ هفته ۱۶ ساعت کاهش ساعت کار داشته باشیم؛ با توجه به حضور نمایندگانی از دولت در جلسه امروز کمیسیون، دولت نیز نظری مسأله مصوبه کمیسیون داشت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره زمان رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در صحن مجلس نیز اظهار کرد: یا توجه به اینکه پیشتر کلیات لایحه مذکور به صورت دو شوری در صحن به تصویب رسیده بود و همچنین باتوجه به فوریت دار بودن آن بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس به محض امضای مصوبه کمیسیون توسط ریاست کمیسیون برسد و ارجاع نامه مربوطه به هیئت رئیسه مجلس، موضوع در نخستین جلسه صحن مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×