» آرشیو »  پنجمین بازدید نظارتی مدیریت شهری شیراز برگزار شد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:14816 | ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۶

 پنجمین بازدید نظارتی مدیریت شهری شیراز برگزار شد

پرتو جنوب

در پنجمین بازدید نظارتی مدیریت شهری شیراز مطرح شد؛

از نوید آینده خوب در جغرافیای شهرداری منطقه ۵ تا رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق یازده‌گانه شیراز

 

پنجمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز، به شهرداری منطقه ۵ شیراز رسید.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پنجمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز، به شهرداری منطقه ۵ رسید.

در این بازدید نیم‌روزی مطابق بازدیدهای نظارتی دیگر در وهله نخست میز خدمت چند ساعتی با هدف تکریم ارباب رجوع و رضایت مردم انجام گرفت و سپس مدیریت ارشد شهری و شورای اسلامی شهر با هدف تکریم کارکنان به گفت‌وشنود با مدیران و کارکنان منطقه پرداختند.

 

فعالیت‌های انجام‌گرفته در شهرداری منطقه ۵ نوید آینده خوبی را می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این بازدید نظارتی اظهار کرد: در این بازدید که شهردار کلان‌شهر و جمعی معاونین و مدیران شهرداری نیز حضور داشتند، از منطقه ۵ بازدید شد و در این بازدید، علاوه بر دیدار و گفتگوی مردمی که با جمعیت بسیار خوبی انجام و رضایمندی خوبی وجود داشت، دیدار و گفتگو با کارکنان شریف این منطقه نیز انجام شد که اتفاقات خوبی افتاد.

سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه در این جلسه کاملاً صمیمانه، بررسی کارشناسی مسائل این منطقه نیز انجام شد، تصریح کرد: منطقه ۵ منطقه‌ای خوب،  فعال و رو به رشدی است و مسائل و مشکلات و محرومیت‌های خاص خودش را دارد؛ ولی کاملا آثار زحماتی که همکاران ما در سطح منطقه می‌کشند، مشهود است و نوید یک آینده خوبی را می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد: مردم این منطقه، شاهد منطقه‌ای خوب و مطلوب از همه جهات در حوزه‌های فرهنگی، ساخت‌وساز، تجاری و سرمایه‌گذاری، ترافیک و تمام خدماتی که در حوزه شهروندان لازم است، باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از شهردار کلان‌شهر شیراز و معاونین و مدیران او با ابراز خرسندی بیان کرد: کار خوبی انجام شده که شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

حسینی ابراز امیدواری کرد: آثار و برکات این کار، مستدام باشد و روزبه‌روز شاهد یک شهر بهتر و پیشرفته‌تری باشیم.

او همچنین از زحمات افسانه خواست‌خدایی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۵ تقدیر کرد.

 

انجام عملیات متعدد عمرانی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات شهری در جغرافیای شهرداری منطقه ۵ شیراز

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در خصوص بازدید نظارتی از شهرداری منطقه ۵ شیراز اظهار کرد: در ادامه بازدیدهای هفتگی، در پنجمین بازدید هفتگی به شهرداری منطقه ۵ رسیدیم که در این بازدید به‌صورت رودررو و چهره به چهره با مردم داشتیم و در این دیدار چندین ساعته با مراجعین، تقاضاهای متعددی داشتند که نیاز داشتند در سطحی بالاتر از منطقه  تصمیم‌گیری شود که انجام شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: در دیدار با کارکنان شهرداری منطقه ۵، مسائل و مشکلات منطقه و همچنین عمکرد شهرداری این منطقه را از جوانب مختلف بررسی کردیم.

او با بیان اینکه کارهای بسیار خوب عمرانی و زیربنایی نظیر ایستگاه آتش‌نشانی، تقاطع‌ها، بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، لوله‌گذاری و پروژه‌های محرومیت‌زدایی انجام گرفته است، بیان کرد: از قبل در جریان این فعالیت‌ها بوده و در گزارش‌های این بازدید نیز ارائه شد.

کمبود نیروی انسانی، ماشین‌آلات و تجهیزات نیز ازجمله مسائل منطقه ۵ است که شهردار کلان‌شهر شیراز در این خصوص تصریح کرد: تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز خاطرنشان کرد: قطعا این نوع دیدارها می‌تواند برای مردم و کسانی که چشم‌انتظار هستند تا مسؤولین، مشکلات آنها را حل کنند، بسیار امیدآفرین است.

اسدی با بیان اینکه در جای‌جای جغرافیای شهرداری منطقه ۵، شاهد عملیات متعدد عمرانی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات شهری هستیم، ابراز امیدواری کرد: در دفعات بعدی شاهد دگرگونی بهتر مسائل باشیم.

 

ارزیابی عملکرد شهرداری مناطق در بازدیدهای نظارتی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید نظارتی با بیان اینکه در سلسله نشست‌های مردمی و به صورت شفاف سازی در خدمت مردم منطقه ۵ هستیم، اظهار کرد: به‌دلیل اطلاع‌رسانی از قبل در این منطقه، کسانی که مشکلات خاصی دارند و یا نیاز به دستور و یا دیدار حضوری با شهردار شیراز و یا رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دارند، خود را به شهرداری منطقه ۵ رسانیده‌اند.

محمدتقی تذروی با اشاره به حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، ناظر شورا،  معاونین شهرداری و شهردار منطقه در این میز خدمت که در بازدید نظارتی انجام می‌شود، بیان کرد: مسائل بدون کم‌وکاست مطرح می‌شود و اگر نیاز به ارجاع و مشاوره است، همین جا گرفته می‌شود و مشکل را حل می‌کنیم.

او تصریح کرد: اگر بتوانیم ۵۰ درصد کار را در همین مراجعات انجام داده و موفق شویم، برای ما افتخار است که توانستیم قدم‌های مثبتی را برداریم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به  دیدار چهره به چهره با کارکنان شهرداری منطقه ۵، گفت: شاید ما بعضی از این افراد را ندیده‌ایم و به این روش هم مراجعات مردمی را انجام می‌دهیم و هم حضوراً از نزدیک با کارکنان دیدار می‌کنیم.

تذروی گفت: در این بازدید نظارتی، نشستی با شهردار منطقه نیز برگزار شد که طی گزارش ارائه شده، ارزیابی نیز از عملکرد نیز صورت گرفت.

 

نظارت بر اجرای مصوبات شورا و رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق اولویت کار شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: در راستای وظیفه نظارتی شورای اسلامی شهر در خصوص اجرای مصوبات و عملکرد شهرداری در مناطق، برنامه ریزی انجام شده تا میز خدمت‌هایی با حضور رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونین شهردار در مناطق مختلف شیراز برپا شود.

خواست‌خدایی خاطرنشان کرد: مشکلات، مسائل و مصوبات قابل پیگیری مناطق چندین هفته قبل از روز میز خدمت توسط دبیران کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، رصد و در روز میز خدمت چاره‌اندیشی و برنامه.ریزی در حوزه اجرا خواهد شد.

افسانه خواست‌خدایی که در قامت عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۵ سخن می‌گفت، تصریح کرد: این نوع نظارت و پیگیری بستری را برای رسیدگی به  مشکلات  فراهم می‌‌کند تا بخشی  از  مسائل شهروندان که در حوزه اختیارات صرف منطقه نیست و نیاز است که متخصصین مختلف در شهرداری و یا رأسا خود شهردار در این جلسات حضور داشته باشند تا در همین جلسات حل‌وفصل شود، ضمن اینکه نقاط قوت و ضعف مناطق نیز شناسایی می‌شود تا برای آن در شورای اسلامی شهر برنامه‌ریزی شود.

او با بیان اینکه این جلسات به شکل مستمر در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت، افزود: در حوزه اجرایی مدیران کل بازرسی و حراست شهرداری شیراز نیز در این جلسات حضور دارند و بر مشکلات و موضوعات هر منطقه نظارت ویژه خواهند داشت.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: این فضا فراهم شده تا شهروندان راحت‌تر با نمایندگان خودشان در شورا  و شهردار کلان‌شهر تعامل رودررو داشته باشند و مشکلات خود را حضوری و مستقیما در میان بگذارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه منطقه ۵ یکی از مناطق پرجمعیت و با مساحت بسیار بالایی است، عنوان کرد: بودجه شهرداری منطقه ۵ نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این منطقه قطعاً با نگاهی که شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر  دارند، منطقه‌ای رو به پیشرفت، توسعه و قطب ورزشی و عمرانی کلان شهر شیراز شناخته خواهد شد.

 

اهتمام ویژه مدیریت شهری شیراز به پیشرفت مناطق کم‌برخوردار

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز پنجمین بازدید نظارتی از مناطق که در شهرداری منطقه ۵ شکل گرفت، اظهار کرد:  این بازدید در خدمت شهروندان و همکاران  شهرداری منطقه ۵ بودیم و دیدار و ملاقات عمومی با مردم این منطقه داشتیم  که مسائل و درخواست‌های آنها پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

محمود صفایی بیان کرد: مشکلاتی که توسط شهروندان این منطقه در جلسه ارائه شد، را ملاحظه و تصمیم‌گیری شد.

او با بیان اینکه بودجه شهرداری منطقه ۵ در بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز اهتمام ویژه‌ای به پیشرفت مناطق کم برخوردار دارند.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به پروژه‌های متعدد و بسیار خوب و کلانی که در سطح منطقه ۵ وجود دارند، گفت: این رویکرد در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد که مناطق کم‌برخوردار شهر را از نظر خدماتی با نگاه ویژه‌ای دنبال کنیم و بتوانیم یک تعادل  و عدالتی را بین حوزه‌های مختلف شهر شیراز ایجاد کنیم.

صفایی ابراز امیدواری کرد: این اتفاقات رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد و بتوانیم خدمت شایسته‌ای را به شهروندان ارائه کنیم.

 

تلاش مدیریت شهری شیراز برای رسیدگی و حل مسائل و مشکلات مردم

شهردار منطقه ۵ شیراز نیز با بیان اینکه شهرداری این منطقه پیرو برگزاری جلسات ادواری میز خدمت در مناطق مختلف با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، میزبان این میز خدمت بود، از استقبال شهروندان منطقه از این میز خدمت، اظهار خرسندی کرد.

رضا مسعودی تصریح کرد: تمامی تلاش ما بر این است که در چارچوب قوانین، مشکلات مردم را بررسی و آنها را مرتفع کنیم.

او با ارائه گزارش پروژه‌های عمرانی که در منطقه ۵ در سال جاری تدارک دیده شده است، بیان کرد: رقم ۲۶۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۵۴۰ میلیارد ارتقا پیدا کرده که علاوه بر این میزان پروژه، دو پروژه کلان در منطقه ۵ در حال اجرا است.

پروژه کلان تقاطع نواب صفوی- کمربندی جنوب-احمدبن موسی(ع) و پروژه تقاطع قائم-رحمت، ۲ پروژه کلانی است که توسط شهرداری شیراز در حال اجرا هستند و مدیر منطقه ۵ از آنها نام برد.

مسعودی با بیان اینکه این میز خدمت می‌تواند فاصله بین مردم و مسئولین را کم کند، عنوان کرد: در همین راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز اهتمامی ویژه‌ای به این موضوع دارند که به مشکلات مردم رسیدگی کرده و آنها را حل کنند و سعی کرده در حد ممکن فضای نشاط و امیدواری را در مردم زنده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×