» شهرستان » پنجمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس برگزار شد
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:22506 | ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶

پنجمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس برگزار شد

پرتو جنوب

پنجمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس با هدف بررسی رویکرد برگزاری بزرگداشت‌های مفاخر استان فارس در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ پنجمین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز و سایر اعضا در شیراز برگزار شد.
استاندار فارس در این نشست با اشاره به شناسایی چهره‌های برجسته و مفاخر استان فارس گفت: در کنار چهره‌هایی همچون سعدی و حافظ شیرازی، چهره های معاصر استان نیز شناسایی و پاسداشت های مناسب و در شأن ایشان در دستور کار انجمن مفاخر فارس قرار بگیرد.
ایمانیه با بیان اینکه در برگزاری رویدادهای فرهنگی و بزرگداشت های ملی، به برنامه ریزی همه جانبه و منسجم نیازمندیم، برگزاری بزرگداشت مفاخر استان در طول سال را پیشنهاد داد و خاطر نشان کرد: ضمن اینکه باید در طول سال شاهد برگزاری این رویدادها باشیم باید در حاشیه برگزاری، گروه های هدف را مشخص و برای اثرگذاری برآنان اقدامات ویژه، در دستور کار قرار گیرد و پس از برگزاری هرکدام میزان اثربخشی و تأثیرپذیری آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی افزود: این رویدادها باید پیوست و آیین نامه اطلاع رسانی داشته باشد و بصورت شفاف دستاوردهای آن نیز مشخص و به اطلاع عموم مردم رسانده شود.
نماینده عالی دولت در فارس، از شهرستان های استان هم خواست پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه و مفاخر مربوط به شهر و شهرستان خود را معرفی نمایند تا در جلسه استانی مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: این اقدام علاوه بر اینکه در ارتقا احساس هویت ملی و مذهبی جوانان شهرستان ها موثر است، مفاخر مربوط به هر شهرستان را معرفی و الگو سازی خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×