» بازار » پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید
بازار
کد خبر:22336 | ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۹

پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

پرتو جنوب

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا گفت: در حال حاضر ۸۸۰ کد شناسایی معتبر برای مصنوعات طلا، در استان وجود دارد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، محمدحسین طاهری با تاکید بر اینکه اخذ کد شناسایی جهت تولید مصنوعات طلا اجباری است، اظهار کرد: تاکنون ۶۶۲ کد شناسایی مصنوعات طلا در استان، ابطال شده‌است.

وی در خصوص عیارسنجی مصنوعات طلا افزود: ۹۹ درصد عیارسنجی‌های انجام‌شده بر مصنوعات طلا، توسط کارشناسان استاندارد، با الزامات استاندارد مطابقت داشته است و تنها یک درصد آن‌ها مغایرت بحرانی داشته‌اند.

طاهری با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

این مقام مسؤول در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران، در خصوص برنامه‌ها و اقدامات تحولی اداره‌کل در جهت استانداردسازی صنعت طلا اشاره کرد: برای نظارت دقیق‌تر بر واحدهای تولیدی و صنفی طلا، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنف مربوطه، بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها در سال جاری تشدید شد. همچنین گسترش و نظارت بر آزمایشگاه‌های همکار، تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری امور مربوط به صنعت طلاسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با مشارکت اتحادیه، از راه‌های زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی صنعت طلا است که در این دوره تحولی اجرایی شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×