» شهرستان »  پیشنهاد تأسیس موزه خوشنویسی در شیراز
شهرستان
کد خبر:32914 | ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹

 پیشنهاد تأسیس موزه خوشنویسی در شیراز

پرتو جنوب

در آیین تجلیل از استاد احسنت  توسط بنیاد نخبگان استان فارس مطرح شد؛

 پیشنهاد تأسیس موزه خوشنویسی در شیراز

نشست تجلیل از استاد قاسم احسنت، چهره سرشناس خوشنویسی از سوی بنیاد نخبگان استان فارس به مناسبت ۱۰ مهر روز ملی نخبگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب ، دکتر حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس به همراه تعدادی از مسئولین این بنیاد، عصر سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ با حضور در نگارخانه “طرح” از این استاد برجسته و سرشناس خوشنویسی تجلیل کردند.

دکتر شریف در این نشست گفت: یکی از وظایف ما در بنیاد نخبگان به جز شناسایی استعدادهای برتر، نخبگان و سرامدان حوزه های مختلف، تکریم از انهاست.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان کمتر مورد توجه قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان شناسایی هنرمندان برتر در رشته‌های مختلف است که سال گذشته در همین راستا ۲۰ هنرمند با  درجه یک هنری را در استان فارس شناسایی و به بنیاد ملی نخبگان  معرفی کردیم.

در این نشست با توجه به ظرفیت استان فارس در عرصه خوشنویسی پیشنهاد تأسیس موزه خوشنویسی در شیراز مطرح و مقرر شد که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

استاد قاسم احسنت نیز در این نشست گفت شیراز و استان فارس می بایست به عنوان پایتخت خوشنویسی(نستعلیق و نسخ) شناخته شود و افزود: در شهری زندگی می‌کنیم که در هنر، شعر، خط، تذهیب، منبت و… حرف برای گفتن دارد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×