» آرشیو » ضرورت هم افزایی بین بخشی در راستای شناسایی و درمان به موقع موارد در معرض خطر خودکشی
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15372 | ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۶

ضرورت هم افزایی بین بخشی در راستای شناسایی و درمان به موقع موارد در معرض خطر خودکشی

پرتو جنوب

کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فرمانداری ویژه کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رئیس شبکه با بیان اینکه خودکشی علل گوناگون و پیچیده‌ای دارد، گفت: ناامیدی، اختلالات روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و عواملی مانند اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد یا دارو، مشکلات مالی، شغلی، تحصیلی یا مشکلات ارتباط بین فردی می‌تواند زمینه اقدام فرد به خودکشی را فراهم کند.

دکتر محسن معینی با تاکید بر اینکه افراد با سابقه خودکشی قبلی در معرض خطر بیشتری برای اقدام مجدد هستند، افزود: ارزیابی عوامل آسیب شناسی روانی و علل خودکشی می تواند از بروز موارد مشابه در آن خانواده پیشگیری کند.

او توانمندسازی مشاوران و معلمان مدارس در زمینه پیشگیری از خودکشی در گروه دانش آموزان را ضروری خواند و تاکید کرد: آگاهی بخشی جامعه و هم افزایی بین بخشی منجر به شناسایی و ارجاع به موقع افراد در معرض خطر خودکشی به روانپزشک و روانشناس می شود.

این نشست با حضور هادی صنعتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کازرون، زهرا طهماسبی، معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون و با حضور جمعی از نمایندگان ادارات شهرستان برگزار و مقرر شد با هماهنگی بسیج سپاه، آموزش های محله محور در روستاها و مدارس برگزار شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×