» آرشیو » کاشت ٨۵ نهال سرو در بوستان مردانی به مناسبت روز کازرون + تصاویر
آرشیو - تصاویر - شهرستان - گالری تصاویر
کد خبر:17717 | ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۷

کاشت ٨۵ نهال سرو در بوستان مردانی به مناسبت روز کازرون + تصاویر

پرتو جنوب

به مناسبت ۴ دی ماه روز کازرون، ٨۵ نهال سرو به یاد ۸۵ شهید والامقام کازرونی که در عملیات کربلای ۴ به فیض شهادت نایل آمدند کاشته شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون؛ صبح امروز با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه، فرماندار ویژه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، برخی از روسای ادارات و دانش آموزان دبستان شاهد شهید رصاف تعداد ٨۵ نهال سرو به یاد ٨۵ شهید عملیات کربلای ۴ غرس شد.

شهردار کازرون در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز کازرون گفت: روزر ۴ دی ماه سال ۱۳۶۵،  هشتاد و پنج نفر از غیور مردان کازرون در عملیات کربلای ۴ در کمتر از ٨ ساعت به شهادت رسیدند به همین منظور در تقویم، روز ۴ دی ماه به عنوان روز کازرون نامگذاری شده است. در همین راستا امروز ٨۵ درخت سرو به یاد این شهیدان والامقام در پارک مرحوم مردانی غرس خواهد شد.
مهندس رضا نوذری با اشاره به اینکه مرحوم مردانی، شاعر حماسه و غزل و یکی از افتخارات شهر کازرون است، اظهار کرد: مرحوم مردانی از جمله شاعرانی بود که در وصف این شهیدان گرانقدر شعر می سرود و همیشه یاد شهدا را گرامی می داشت بنابراین تصمیم گرفتیم که این ٨۵ نهال سرو در کنار مقبره ایشان جانمایی و کاشته شود.
وی تصریح کرد: نام هر شهید در کنار هر درخت سروی که کاشته می شود حک خواهد شد، ضمن اینکه یک تابلوی بزرگ برای معرفی این شهیدان در این مکان نصب خواهد شد که تا سالها خاطره این روز در ذهن این دانش آموزان و مردم کازرون ماندگار شود.

سپس صباحی امام جمعه شهر کازرون طی سخنانی ضمن گرامیداشت دهه کازرون گفت: لازم می دانم از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر که موضوعات مربوط به شهر را با حضور و مشارکت مردم به خصوص کودکان و جوانان انجام می دهند، تشکر کنم.
حاج آقا صباحی طی سخنانی از کارهای ارزشمند شهرداری و شورای اسلامی شهر به خاطر پیوست فرهنگی تشکر کرد و ادامه داد: امروز شاهد یک پیوست ارزشمند فرهنگی در نهال کاری هستیم و چون این کار با نام شهدا انجام می شود با برکت خواهد بود، چرا که ما در طول این ۴۳ سال برکت و جاودانگی شهدا را دیده ایم.
امام جمعه کازرون با بیان اینکه دانش آموزان، امید و آینده سازان کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: امید داریم با حضور شما دانش آموزان و جوانان عزیز، شهر زیبا با فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی نمود پیدا کند.
وی با اشاره به مشارکت و حضور پررنگ مردم در ساختن شهر ایده ال و آرمانی افزود: انشالله که همه ما در کنار شهردار و شورای اسلامی شهر بتوانیم به توقعات و مطالبات به حق مردم جامه عمل بپوشانیم.
گفتنی است در آغاز این مراسم، دانش آموزان به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و خواندن دکلمه و دلنوشته پرداختند و در پایان در کنار مسئولان تعداد ٨۵ درخت را به نام و یاد شهدای کربلای ۴ غرس کردند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×