» اجتماعی » کاهش محسوس دما و وقوع کولاک در بسیاری از استان‌ها
اجتماعی
کد خبر:21122 | ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۶

کاهش محسوس دما و وقوع کولاک در بسیاری از استان‌ها

پرتو جنوب

سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما و وقوع کولاک در بسیاری از استان‌ها از امروز تا دوشنبه خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز شنبه تا دوشنبه بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و کولاک برف رخ می‌دهد.

این شرایط روز امروز استان‌های گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان رضوی و شمال ایلام را در بر می‌گیرد.

فردا یکشنبه فعالیت سامانه بارشی گسترده‌تر شده و در استان‌های قم، تهران، البرز، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر فعالیت می‌کند.

برای دوشنبه این شرایط در استان‌های قم، البرز، تهران، غرب مازندران، گیلان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

همزمان پلیس راهور هم از هموطنان درخواست کرده به دلیل وضعیت جوی و هشدار هواشناسی از سفر به ۲۰ استان گیلان، مازندران، فارس، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، ایلام، قم، تهران، البرز، اصفهان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و هرمزگان پرهیز کنند.

همچنین از امروز شنبه کاهش نسبی دما و روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش محسوس دما از ۶ تا ۱۲ درجه سانتی گراد در سطح استان تهران مورد انتظار است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×