» آرشیو » جزئیات کاهش مدت خدمت سربازی/ مدت خدمت سربازان امریه همان ۲۴ ماه است
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:14636 | ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۲

جزئیات کاهش مدت خدمت سربازی/ مدت خدمت سربازان امریه همان ۲۴ ماه است

پرتو جنوب

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات کاهش مدت خدمت سربازی را تشریح کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در برنامه تهران ۲۰ در خصوص کاهش مدت خدمت سربازی گفت: در راستای طرح تحول خدمت سربازی و اجرای عدالت برای همه سربازانی که در مناطق گوناگون کشور خدمت می‌کنند با تهیه و پیشنهاد طرحی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا، مدت خدمت سربازی برای تمامی سربازان نیرو‌های مسلح سه ماه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: سربازان ما به صورت بومی و غیربومی با ماموریت‌های مختلفی در مناطق گوناگون کشور در حال انجام خدمت هستند مانند مناطق عملیاتی، مناطق محروم، بد آب و هوا و یا مراقبت از مرز را به عهده دارند.

وی گفت: در حال حاضر حداقل خدمت سربازی از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش پیدا کرده است. البته ما هم اکنون خدمت ۱۵، ۱۸ و ۲۱ ماهه هم داریم. برای کسانی که در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه خدمت سربازان غیر بومی هم از ۲۱ ماه به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرد. ابلاغیه آن توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته ابلاغ و امروز ارسال شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: همه سربازانی که به صورت امریه در دستگاه‌های غیرنظامی مشغول به خدمت می‌شوند، همچنان مدت خدمت آنان ۲۴ ماه است و ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی آنان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد، سرباز بومی و خدمت آن ۲۱ ماه است. چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند و مدت خدمت آن ۱۸ ماه است.

تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کسورات مثل گذشته محاسبه می‌شود یا نه، گفت: تمامی کسری‌ها برای متاهلین دو ماه، فرزند اول سه ماه و فرزند دوم ۴ ماه در نظر گرفته خواهد شد و این کسورات به قوت خود باقیست.

مهری در پایان ضمن تاکید به اتمام خدمت سربازی بیشتر از ۲۱ ماه گفت: کسانی که از ابتدای آبان ماه دارای خدمت سربازی بیش از ۲۱ ماه هستند، می‌توانند با مراجعه به واحد‌های مربوطه در قسمت نیروی انسانی، سیر مراحل تسویه حساب خود را انجام دهند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×