» شهرستان » کسب رتبه نخست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره کشوری علوم تشریح
شهرستان
کد خبر:21867 | ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۲

کسب رتبه نخست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره کشوری علوم تشریح

پرتو جنوب

اعضای هیات علمی گروه علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دومین جشنواره آموزشی کشوری علوم تشریح، رتبه نخست را کسب کردند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون آموزشی دانشگاه در این خصوص گفت: با حضور تعدادی از اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه علوم تشریح دانشگاه در دومین همایش فناوری های نوین در آموزش علوم تشریحی، کسب رتبه نخست در بخش بهترین رویه اقدام (Best Practice به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافت.
دکتر «افشین امینی» افزود: نرم افزار طراحی شده از سوی اعضای هیات علمی این گروه و تیم فنی وابسته، با موضوع میکروسکوپ مجازی بافت شناسی (ehistolab) به عنوان رتبه نخست بهترین رویه اقدام (Best practice) پذیرفته شده است .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از اعضای این گروه نیز گفت: میکروسکوپ مجازی بافت شناسی (ehistolab) یک نرم افزار تلفن همراه است و با اسکن اسلایدها و تبدیل آنها به اسلایدهای دیجیتال، اطلاعات لازم به این نرم افزار وارد می شود و دانشجویان می توانند با نصب این نرم افزار روی تلفن همراه خود، از این امکان بهره مند شوند.
دکتر «طاهره طلایی»، توضیح داد: با توجه به اینکه میکروسکوپ به عنوان یکی از ابزارهای آزمایشگاه گران قیمت است و برای آموزش، هر دانشجو نیاز به یک میکروسکوپ دارد، با استفاده از این نرم افزار، امکان استفاده تعداد زیادی دانشجو با بهره مندی از تلفن همراه خود در هر جایی که باشند، فراهم می شود.
او اضافه کرد: در حال حاضر در این میکروسکوپ مجازی بافت شناسی، امکان پرسیدن پرسش از استاد از سوی دانشجو و پاسخدهی استاد فراهم است و در حال توسعه این نرم افزار هستیم تا امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.
دکتر «اشرف حسن پور»، دکتر «طاهره طلایی»، دکتر ننحله زارعی فرد» و دکتر «فاطمه کریمی» از اعضای مشارکت کننده در این اقدام نوآورانه اند که اعضای هیات علمی گروه علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.
دومین جشنواره آموزشی علوم تشریح با عنوان کاربرد فناوری های یادگیری در آموزش علوم تشریح با برنامه ریزی و هدایت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی و از سوی دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری و نیز دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×