» آرشیو » کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری کنگره های بین المللی سلامت در کشور
آرشیو - شهرستان
کد خبر:4769 | ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۶

کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری کنگره های بین المللی سلامت در کشور

پرتو جنوب

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کسب رتبه نخست این دانشگاه در برگزاری بیشترین تعداد کنگره های بین المللی دارای مجوز این موسسه علمی، نسبت به سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر محمدهاشم هاشم پور گفت: طبق فهرست منتشر شده از کنگره های بین المللی مصوب کارگروه تخصصی صدور مجوز بین المللی گردهمایی های علمی تخصصی حوزه سلامت در سال ۱۴۰۱، از تعداد ۳۸ کنگره بین المللی، شش کنگره به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعلق دارد.

او افزود: در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره انجمن ناباروری ایران و همچنین نوزدهمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، از سوی این دانشگاه برگزار شده است.

دکتر هاشم پور ادامه داد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز یازدهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان، پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه، چهاردهمین کنگره بین المللی قلب و عروق خاورمیانه و هفتمین همایش مداخلات پیچیده قلبی برگزار و کنگره بین المللی پیوند اعضا (قبل و در زمان پاندمی کووید-۱۹) نیز موفق به اخذ مجوز از کارگروه تخصصی پیشگفت شد.

عضو هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعتبار علمی فرامنطقه ای این دانشگاه بیان کرد: این جایگاه نشانگر گوشه ای از توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برقراری ارتباطات و تبادلات علمی در سطح بین المللی است که آمار برگزاری و تناسب آن با نیازهای جامعه، روند فزاینده ای دارد.

دکتر هاشم پور سیاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص برگزاری اینگونه گردهمایی ها را افزایش هر چه بیشتر غنای علمی، تطابق اولویت ها با نیازهای دانشگاه و جامعه، خودگردان ساختن در هزینه ها و پرهیز از اسراف عنوان کرد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از شیوع بیماری کووید-۱۹ و برای حفظ سلامت شرکت کنندگان در برنامه های علمی، برگزاری همایش ها و کنگره ها به شیوه مجازی افزایش یافت و اکنون نیز زیرساخت های حضور مجازی سخنرانان خارجی در گردهمایی های یاد شده فراهم است.

اثربخشی برگزاری رویدادهای علمی در حیات و پویایی مراکز دانشگاهی

کارشناس مسوول روابط بین الملل معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص آثار برگزاری کنگره های علمی، به ویژه در سطح بین المللی گفت: این اقدام از جمله بسترها و شیوه های رایج انتشار دانش و تجارب جدید است که امکان نقد و بررسی تازه ترین یافته های تحقیقاتی از سوی جامعه علمی را فراهم می کند.

شراره بهادری افزود: این گردهمایی ها با محورهای گوناگون، بیش از هر چیز حاکی از حیات، پویایی و اثرگذاری این مرکز دانشگاهی بوده و برگزار کنندگان نیز می کوشند مخاطبان خود را با تازه ترین اطلاعات و دستاوردهای علمی آشنا سازند.

او اعلام کرد: دفتر امور کنگره ها و سمینارهای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، از برگزاری گردهمایی های علمی به صورت حضوری و مجازی، مطابق با آیین نامه اجرایی گردهمایی های دانشگاه مصوب هیات رئیسه دانشگاه، استقبال می کند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×