» آرشیو » کسب رتبه چهارم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تحقیقات و فناوری بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور
آرشیو - شهرستان
کد خبر:17797 | ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۴

کسب رتبه چهارم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تحقیقات و فناوری بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور

پرتو جنوب

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین گرامیداشت روز پژوهش و تقدیر از ۱۱۰ پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه در سال ۱۴۰۱، گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و پیشرفت های دانشگاه در حوزه های زیرمجموعه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در یک سال گذشته ارایه کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛ دکتر «محمدهاشم هاشم پور» گفت: با تلاش تمام افراد در چرخه پژوهش دانشگاه، مجموعه معاونت تحقیقات و فناوری و حمایت مسوولان دانشگاه، در رتبه بندی سالیانه انجام شده با ارتقای یک رتبه، امسال رتبه چهارم کشور در بین دانشگاه های علوم پزشکی را در حوزه تحقیقات و فناوری کسب کرده ایم که دستاوردی ارزشمند به شمار می رود.

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کمیته های تحقیقات و فناوری کشور

او افزود: در حوزه دانشجویی نیز امسال در رتبه بندی کمیته های تحقیقات و فناوری کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: کسب رتبه سوم طرح های اثرگذار در حیطه اثرسنجی در ارزشیابی سالیانه نیز می تواند معیار و محکی برای نشان دادن توانمندی پژوهشگران دانشگاه در مراکز تحقیقاتی برای انجام تحقیقات اثربخش و کاربردی در سطح دانشگاه های تیپ یک کشور باشد.

دکتر هاشم پور با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲ میلادی، دانشگاه علوم پزشکی کشور دو هزار و ۹۶۰ مقاله علمی داشته است؛ ادامه داد: چهار ژورنال دانشگاه نیز موفق شدند برای نخستین بار ضریب تاثیر کسب کنند و چهار مجله دانشگاه نیز موفق شدند در پایگاه اسکوپوس به عنوان یکی از معتبرترین نمایه های علم سنجی، ایندکس شوند.

او با اشاره به فعالیت ۲۱ عنوان مجله علمی در دانشگاه که شامل انتشار ۲۰ مجله به زبان انگلیسی و یک مجله علمی نیز به زبان فارسی است، گفت: در حیطه انتشارات کتاب نیز ۸ عنوان کتاب علمی تخصصی و ۷ عنوان تجدید چاپ در شورای انتشارات دانشگاه در یک سال گذشته تصویب شده و به چاپ رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در حیطه تحقیقات بین المللی نیز آمارهای خوبی داشته ایم و همکاران ما موفق شدند در ۱۸ مورد از تیم های بین المللی و انتشار کتاب مشارکت داشته باشند؛ همچنین در سومین دوره جشنواره کتاب سال فارس نیز دو کتاب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان کتاب برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

بیشتر بخوانید:

برنامه ریزی برای راه اندازی پردیس علم و فناوری در استان فارس

دکتر هاشم پور افزود: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه برگزاری همایش های علمی و پژوهش نیز رتبه نخست کشور را دارد که حاصل برگزاری ۲۰ همایش علمی بین المللی و ۴۰ همایش ملی در دانشگاه است.

او در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت در سالی که گذشت، از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از اعضای اتحادیه توانبخشی جهانی انتخاب شد و دانشجوی مرکز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه نیز موفق شد جایزه انجمن بین المللی ارگونومی را از آن خود سازد.

راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه، تولید ۷۳ محصول فناورانه در شرکت های دانش بنیان، ثبت یازده اختراع و اکتشاف از سوی پژوهشگران و فناوران دانشگاه، تشکیل کارگروه دانشگاهی و تصویب ۸۵ طرح فناورانه از آذر سال گذشته تا آذر امسال، ۲۴ میلیارد ریال قرارداد با بخش صنعت و تصویب هزار و ۵۹۸ طرح تحقیقاتی پژوهشی با اعتبار حدود چهارده میلیارد ریال، از دیگر اقدامات و موفقیت های دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری است که معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به آنان اشاره کرد.

دکتر هاشم پور همچنین جذب ۱۱ میلیارد ریال از کارگروه پژوهش و فناوری استان با حمایت استاندار فارس و تلاش پژوهشگران دانشگاه، تعمیر و تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه، حمایت از کتابخانه های دانشکده ها و بیمارستان ها بر اساس شاخص های آنان، فراهم آوردن دسترسی پژوهشگران دانشگاه به پایگاه اسکوپوس و ۳۰ پایگاه اطلاعاتی دیگر، افزایش گرنت سالیانه اعضای هیات علمی پژوهشی به میزان دو تا پنج برابر و امضای تفاهم نامه با بنیاد برکت در زمینه ارایه امکانات و تجهیزات به پژوهشگران دانشگاه را از دیگر مواردی برشمرد که در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مدت یک سال گذشته انجام شده است.

آیین تقدیر از ۱۱۰ پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۴۰۱، صبح ششم دی ۱۴۰۲ با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان استانی، معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیران ارشد دانشگاه، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه سلامت در سالن های سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×