» آرشیو » ۲۳۰۰ کلاس اولی در کازرون رهسپار مدارس شدند
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12298 | ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۷

۲۳۰۰ کلاس اولی در کازرون رهسپار مدارس شدند

پرتو جنوب

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به طور همزمان با سراسر کشور، جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس کازرون برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، همزمان با ایام بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مدارس شهرستان کازرون با برگزاری جشن شکوفه ها، میزبان نوآموزان کلاس اولی بودند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون، در بازدید از مراسم جشن شکوفه‌های چند آموزشگاه، اظهار داشت: امسال ۲۳۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در ۹۳ کلاس مدارس دولتی و غیردولتی شهر و روستاهای کازرون حضور خواهند داشت.

امیرحسین جمشیدی افزود: آشنایی با محیط مدرسه و مربیان، کلاس‌بندی، آشنایی با زنگ‌های آموزشی و تفریح از اهداف برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: دوره ابتدایی دانش آموزان از جایگاه والایی برخوردار است که خاستگاه اساسی نظام آموزش و پرورش است و برای توسعه یک کشور این مقطع تحصیلی خیلی مهم است تا با تربیت و آموزش دانش‌آموزان، سبب پیشرفت و خلاقیت در کشور باشیم.

جمشیدی تصریح کرد: این روز برای دانش آموزانی که برای اولین بار قدم به مدرسه می‌گذارند از زیباترین و فراموش نشدنی‌ترین روزهای زندگی آن ها است و ما باید فضا و زمینه‌ای مهیا کنیم تا این کودکان با انگیزه وارد مدرسه شوند.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در ادامه یادآور شد: انتظار است خانواده‌ها در طول سال تحصیلی، حضور در مدارس را فراموش نکنند و با همراهی همه دستگاه ها و نهادها کار تعلیم و تربیت به خوبی پیش رود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند یاری و تعامل اولیاست، از اولیا درخواست کرد تا این نهاد را در امر تعلیم و تربیت یاری کنند زیرا رسانه، خانواده، نهادهای غیر دولتی و حاکمیت چهار رکن تاثیر گزار در امر تعلیم و تربیت هستند.

جمشیدی در آیین ویژه آغاز سال تحصیلی شکوفه ها گفت: همه دانشمندان و صاحب نظران بر این باور هستند که کانون اصلی تربیت، مدرسه بوده و تا به مدرسه با این باور نگریسته نشود، نمیتوان به اهداف تعلیم و تربیت دست یافت.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون در پایان با بیان اینکه بچه ها محصول کانون مدرسه هستند، اضافه کرد: برای داشتن جامعه ای پویا باید به بچه ها نگاهی پویا و با نشاط داشت زیرا هرچه کودکان شاد و امیدوار باشند، جامعه شاد و پویا خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×