» آرشیو » برداشت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی مربی از کیف پول دیجیتالی کارآموز
آرشیو - حوادث
کد خبر:10281 | ۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷

برداشت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی مربی از کیف پول دیجیتالی کارآموز

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رمز ارز از کیف پول دیجیتالی کارآموز خود کرده بود، خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، بیان کرد: در پی شکایت مردی ۳۸ ساله مبنی بر برداشت غیر مجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی‌اش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز من صورت گرفته است که در نهایت از کیف پول دیجیتالی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رمز ارز به صورت غیر مجاز در چندین مرحله برداشت شده است.
این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قرار دهند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم مربی و آموزش دهنده معامله‌گری (تریدر) شاکی در حوزه رمز ارزها در فضای مجازی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه به مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب کارآموز خود عنوان کرد.
این مقام سایبری گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.
سرهنگ “سلیمانی” از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×