گزارش یک بازدید ۱۴ ساعته از خط ریلی شیراز – بوشهر
دکتر جعفر قادری نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ به اتفاق مهندس رجا مشاور عمرانی استاندار فارس، مهندس غلامی مدیرکل شرکت زیرساخت و دکتر فروردین نماینده فیروزآباد به مدت ۱۴ ساعت توفیقی حاصل شد تا از عملیات زیرسازی و احداث تونلهای متعدد قطعات مختلف خط ریلی شیراز – بوشهر در شهرستانهای کوار، فیروزآباد و فراشبند بازدید داشته باشیم.
به گزارش پرتو جنوب وی افزود: خوشبختانه همه قطعات راه آهن در این شهرستانها فعال است به جز دو زیرقطعه حدود ۳۰ کیلومتری که در اختیار قرارگاه خاتم است و هنوز پیش پرداخت دریافت نکرده است و امیدواریم که پیش پرداخت این قطعات جزیی هم انجام و این دو قطعه جزئی هم فعال شود.
قادری اظهار داشت: علاوه بر اینها انتظار داریم که قطعات ۱ و ۲ حد فاصله زرقان تا پلیس راه پل فسا به طول ۱۰۰ کیلومتر که پس از انصراف پیمانکار قبلی، پیمانکاران جدید برای بازدید از طرح و سایت به شیراز سفر کردهاند زودتر به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شود. انتظار بر این است که قطعه ۳ حد فاصله پلیس راه پل فسا تا کوار هم سریعتر تعیین تکلیف و به مناقصه واگذار شود.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: با این فعالیتی که پیمانکاران در قطعات مختلف دارند نیاز هست که سریعتر عملیات روسازی این قطعات هم به پیمانکاران واگذار شود تا سریعتر شاهد افتتاح خط آهن ۴۵۰ کیلومتری شیراز – بوشهر باشیم.
او گفت: در این بازدیدها با مشکلات و گیرههای اجرایی پیمانکاران آشنا شدیم و قرار شد که با کمک مسئولین محلی و استانی مشکلات پیمانکاران پیگیری شود.
جعفر قادری افزود: شهروندان فارسی اطلاع دارند که کلیه قطعات خط ریلی شیراز بوشهر در استان بوشهر هم فعال است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و چون منابع مالی اجرایی زیرسازی، روسازی و ریل گذاری این خط از محل تهاتر نفت به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار تامین میشود، امیدوار هستیم که ۳ تا ۴ سال آینده این خط به بهرهبرداری برسد و یکی از یادگارهای دوران ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی تقدیم مردم فارس شود.