» آرشیو » گلباران قبور مطهر شهدا در کازرون به مناسبت هفته دفاع مقدس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12678 | ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۲

گلباران قبور مطهر شهدا در کازرون به مناسبت هفته دفاع مقدس

پرتو جنوب

به مناسبت هفته دفاع مقدس، گلزار مطهر شهدای کازرون گلباران شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون؛ در اولین روز هفته دفاع مقدس ١۴٠٢، با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مردم شهید پرور و مسئولین شهرستان کازرون به یاد و خاطره ١٣٠٠ شهید سرافراز کازرون، گلزار شهدای این شهرستان گلباران و عطر افشانی شد.
این مراسم با برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون، علاوه بر گلزارهای مرکزی شهر کازرون، در گلزار شهدای بخش های تابعه نیز اجرا شد.
محمدعلی بخرد، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون در مراسم آغازین این برنامه که در گلزار شهدای گمنام اجرا شد، با تفسیر آیه یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ، طی سخنانی گفت: بدعهدی و عمل نکردن به قول و قرار از اموریست که در قرآن نکوهش شده، شهدا کسانی هستند که بر عهد خود پایدار ماندند و در راه عقیده و ایمان خود جان فدا کردند. اگر می خواهیم خداوند از ما راضی باشد باید مثل شهدا بر عقیده و ایمان خود بایستیم و به عهد خود با خداوند و شهدا پایبند باشیم.
در بخش دوم برنامه که در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد، سرهنگ فریدونی فرمانده تیپ تکاور امام سجاد(ع) کازرون طی سخنانی گفت: دفاع مقدس ده سال طول کشید و هنوز ادامه دارد. دفاع مقدس با همه جنگ ها فرق داشت، چرا که در آن دوران، همه دنیای استکبار در یک جبهه بودند و مردم غیور و شجاع و با شهامت ایران در مقابل همه زورگویان عالم ایستادند. از نظر تجهیزات هم هیچ تعادلی وجود نداشت اما قدرت و شجاعت مردم ایران این فاصله را جبران کرد.
بعد از جنگ هم توطئه ها و دسیسه های بسیاری علیه این انقلاب تدارک از جمله جنگ های نیابتی با استفاده از گروه هایی چون داعش بود.
همچنین نبرد تمام عیار سال گدشته نیز با حمایت همه جانبه استکبار جهانی و با پشتیبانی جبهه تبلیغاتی دشمن بر پا شد اما باز هم ملت ایران در مقابل این فتنه پیروز .
فلسفه این پیروزی ها شهادت است و فلسفه شهادت ایمان به خداست.
فلسفه شهادت باعث شده ما در جمع شهدا باشیم، هر چه ایمان و اعتقاد ما قوی تر باشد بیشتر به شهدا احترام می گذاریم. مقام شهدا زنده بودن و روزی گرفتن نزد خداست و ما در چنین مراسم هایی باید بهره معنوی از شهدا ببریم و راه شهدا را ادامه دهیم.
این برنامه با اجرای گروه سرود همچنین خاطره گویی سردار دکتر پدیدار همراه بود.
مهدی مزارعی مسؤل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون در خصوص این مراسم گفت کمترین کاری که برای شهدا می‌توانیم انجام دهیم این است که با آرمان‌های آنها تجدید میثاق کنیم و تا پای جان برعهدمان با شهدا پایدار باشیم. هفته دفاع مقدس فرصتی است تا با مرور رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدا و ایثار مردم انقلابی ایران در دوران دفاع مقدس، راه و مسیر دفاع از انقلاب و آرمان شهدا را دوباره مرور کنیم.
ادای احترام به شهدا وظیفه همگانیست که در هر زمان واجب است اما در هفته دفاع مقدس که نمادی از پایمردی و ایثار شهداست اهمیت ویژه دارد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×