» سیاسی » یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در فارس
سیاسی
کد خبر:24234 | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶

یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در فارس

پرتو جنوب

رئیس ستاد انتخابات فارس در تشریح برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در ۲ حوزه انتخابیه  فارس گفت: یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند. وی همچنین از مشخص شدن شرایط افراد برای رای دادن در مرحله دوم خبر داد.

در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم روز ۲۱ اردیبهشت ماه در ۲۲حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند. انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. در استان فارس ۱۵ نماینده بصورت مستقیم وارد مجلس دوازدهم شدند و تکلیف سه کرسی باقی مانده در انتخابات پیش دور مشخص خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: ۸۲۰ شعبه  اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۲ حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب ،اسماعیل قزل سفلی، در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به جزئیات مقدمات برگزاری انتخابات در دور دوم پرداخت و  افزود:  تعداد ۶۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۱۹۱ شعبه سیار شهری و روستایی  برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

به گفته قزل سفلی از مجموع شعب رأی گیری در این دوره، ۴۹۷ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز  به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد اختصاص پیدا می کند .

او اظهار کرد: برای این انتخابات ۱۳ هیات اجرایی شامل ۲ هیات در ۲ حوزه اصلی و ۱۱ هیات در ۱۱ حوزه فرعی تشکیل شده که مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و عوامل اجرایی شعب را تعیین می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: حدود ۲۷ هزار نفر برای مرحله دوم در چهار بخش شامل اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت فعالیت خواهند داشت.

قزل سفلی افزود: در دور دوم انتخابات همانند دور اول در زمینه تبلیغات، بیش از ۷۰ سالن اجتماعات، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و ۳۵ هزار متر مربع فضا برای نصب پوسترهای تبلیغاتی آماده شده و علاوه بر این امکان پخش فیلم و انجام مناظره از طریق تلویزیون نیز فراهم شد.

وی، تعداد واجدین شرایط شرکت در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه فارس را یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر برشمرد افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر مربوط به شیراز و زرقان و  ۳۰۷ هزار نفر نیز مربوط به مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد است.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: تعداد تعرفه های رأی پیش بینی شده نیز به تعداد واجدین شرایط بعلاوه ۱۰ درصد بیشتر از تعداد آنها است.

قزل سفلی همچنین به این نکته پرداخت که در دوره دوم انتخابات افرادی باید در همان حوزه انتخابیه که در دور اول رای دادند ، پای صندوق امده و رای خود را به صندوق بیندازند  از سوی دیگر افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده‌اند می‌توانند با حضور در تمام حوزه ها  رأی دهند.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×