» شهرستان » ۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ(ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می شود
شهرستان
کد خبر:23425 | ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱

۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ(ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می شود

پرتو جنوب

استاندار فارس در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال جاری ۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ(ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می شود، گفت: این کار، اقدامی ریشه ای و زیربنایی فرهگی خوبی در بافت تاریخی شیراز خواهد بود.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تقدیر از زحمات مسئولین در برگزاری مراسمات مختلف بویژه محافل قرآنی، گفت: به سبب تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز اقدامات قابل توجهی در اماکن تارخی و گردشگری استان با مشارکت و همکاری دستگاه های ذیربط انجام شد که برآیند خوبی را شاهد بودیم.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه راهپیمایی در روز قدس علی رغم نکاتی که داشت شاهد بودیم جمعیت باشکوهی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمدند، افزود: متأسفانه هم افزایی و تقسیم کار مناسبی بین دستگاه های متولی فرهنگی وجود ندارد؛ مادامی که مرکز در این زمینه به نقش اصولی و راهبردی خود عمل کند طبیعتا استان ها هم دچار اختلال و ضعف در عملکرد هستند.
وی از پرداخت نشدن اعتبارات اجرایی سند مهندسی فرهنگی انتقاد کرد و گفت: نمی‌توان انتظار داشت بدون پرداخت اعتبار مورد نیاز، برنامه‌ها به خوبی اجرایی شود.
محمد هادی ایمانیه با اشاره بر اینکه قرار است امسال ۴۰ خانه در اطراف حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) خریداری و به عنوان فضای فرهنگی از آنها استفاده شود، از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شهرداری شیراز ، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان خواست تا برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه همکاری کنند و افزود: این کار، اقدامی ریشه ای و زیربنایی فرهگی خوبی در بافت تاریخی شیراز خواهد بود.

استاندار فارس افزود: انتظار می رود طلاب حوزه های علمیه همراه با خانواده‌های خود، بیشتر در پارک‌ها و اماکن گردشگری شهر حاضر شوند چرا که تجربه نشان داده این حضور و برپایی محفل‌های قرآنی در فضاهای شهری در بهبود وضعیت فرهنگی این نقاط اثرگذار است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان فروردین مهلت دارند نقش سازمانی خود در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را اعلام کنند،گفت: مسئولان می‌توانند به عنوان یک شهروند نیز ایده‌های خود را برای نقش آفرینی دیگر دستگاه‌ها ارائه کنند تا پس از جمع‌آوری این برنامه‌ها و ایده‌ها، در عمل مورد استفاده قرار گیرد.

اختصاص پنج هزار میلیارد ریالی مسئولیت اجتماعی نفتی‌ها در شیراز

استاندار فارس با اشاره به دیدار شب گذشته خود با وزیر نفت اعلام کرد: از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت پنج‌هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات دارالسلام(قبرستان تاریخی شیراز) و حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین(ع) اختصاص یافت.

وی افزود: در یک مورد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دارالسلام شیراز به عنوان یکی از قدیم‌ترین آرامستان‌های جهان اسلام اختصاص یافت و در مورد دیگر همین میزان اعتبار برای رفع مشکلات حرم سید علا الدین حسین (ع) کمک شد؛ مصوبه دولتی حل مشکلات شاهچراغ نیز پیشتر گرفته شده و در روزهای آینده پیگیری می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×