» آرشیو » مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز خبر داد: افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی و تنوع‌بخشی در دستور کار پتروشیمی شیراز
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:20456 | ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز خبر داد: افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی و تنوع‌بخشی در دستور کار پتروشیمی شیراز

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به برنامه‌های طرح‌های توسعه‌ای، گفت: در این زمینه طرح احداث واحدهای جدید، افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی و تنوع‌بخشی به سبد محصولات در دستور کار است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شیراز؛ مهندس احمدرضا حیدرنیا به ارایه گزارش عملکرد شرکت پتروشیمی شیراز طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: این گزارش به منظور اطلاع‌رسانی دقیق به سهامداران و ذینفعان در خصوص عملکرد شرکت پتروشیمی شیراز طی این مدت ارائه می شود.

*افزایش تولید طی ده ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

وی عملکرد تولید طی ده ماهه اول سال ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی شیراز را  ۲۹۷۱۰۱۲ تن انواع محصولات دانست و گفت: نسبت به دوره مشابه قبل افزایش یک درصدی تولید را داشته است.

*۱۷۷ هزار میلیارد ریال درآمد فروش طی ۱۰ماه امسال

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به فروش طی این مدت در سال ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: در بخش فروش شرکت با فروش ۷۸ هزار میلیارد ریال انواع محصولات داخلی و ۹۹ هزار میلیارد ریال محصولات صادراتی، جمعا ۱۷۷هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب نمود.
مهندس حیدرنیا ادامه داد: کسب درآمد عملیاتی مذکور علیرغم افت محسوس قیمت های جهانی محصولات بوده است.
وی با اشاره سودآوری شرکت پتروشیمی شیراز مطرح کرد: بر همین اساس برمبنای صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ حاشیه سود ناخالص شرکت ۴۹ درصد،حاشیه سود عملیاتی ۴۶ درصد و حاشیه سود خالص ۴۸ درصد تعیین گردیده است.

*عملکرد سود آوری علی رغم افزایش هزینه های تولید و عمدتا نرخ گاز بود

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز اظهار داشت: عملکرد مذکور علیرغم افزایش هزینه های تولید و عمدتا نرخ گاز بوده است.

*مدیریت بهینه در کنترل هزینه ها و موجودی محصولات
مهندس حیدرنیا اضافه کرد: مدیریت بهینه در کنترل هزینه ها و موجودی محصولات، نشان دهنده عملکرد بهتر این شرکت نسبت به‌ سایر شرکت های اوره ساز می باشد.

*عملکرد مطلوب شرکت پتروشیمی شیراز در میان شرکت های اوره ساز

وی افزود: بر همین مبنا شرکت پتروشیمی شیراز در میان شرکت های اوره ساز عملکرد مطلوبی داشته و پیش بینی می گردد با توجه به تناژ موجودی محصولات و با در نظر گرفتن فروش آن طی دوماهه پایانی سال ۱۴۰۲ بتواند سود سازی مطلوبی جهت سهامداران خود به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل پتروشیمی شیراز، نشان رادیناس دریافت کرد

*تبدیل وضعیت پرسنل شرکت پتروشیمی شیراز در راستای حمایت از نیروی انسانی

وی از دیگر اقدامات مثبت شرکت پتروشیمی شیراز را تبدیل وضعیت پرسنل شرکت در راستای حمایت از نیروی انسانی و افزایش تعهد و انگیزه کارکنان عنوان کرد.

*اقدامات چشمگیر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی طی مدت ۱۰ ماه امسال در این شرکت

مهندس حیدرنیا انجام فعالیت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، بهداشت و درمان، عمران و آبادانی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را از جمله اقدامات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دانست.

* تداوم تولید با تامین قطعات در دستور کار پتروشیمی شیراز

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز از تامین قطعات تا چند سال آینده خبرداد و اضافه کرد: به منظور تضمین تداوم تولید و جلوگیری از وابستگی به خارج از کشور، تامین قطعات در این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

*سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست‌محیطی

مهندس حیدرنیا با اشاره به حفظ و صیانت از محیط زیست خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست‌محیطی، کاهش تولید پساب بازیافت و مدیریت بر صنایع فرآیندی و غیر فرآیندی، دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی، احداث و نگهداری فضای سبز از دیگر اقدامات در حوزه حفظ و صیانت از محیط زیست است.

*اجرای برنامه‌های طرح‌های توسعه‌ای در شرکت پتروشیمی شیراز

وی نگاهی به برنامه‌های طرح‌های توسعه‌ای کرد و گفت: در این زمینه طرح احداث واحدهای جدید، افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی و تنوع‌بخشی به سبد محصولات در دستور کار است.

*موفقیت عملکرد شرکت پتروشیمی شیراز با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای طی ۱۰ ماه امسال

بر اساس این گزارش، با وجود چالش‌های موجود، شرکت پتروشیمی شیراز با اتکا به توانمندی‌های خود و برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده، عملکردی مثبت در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ داشته است. پیش‌بینی می‌شود این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ نیز کارنامه درخشانی داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×