» شهرستان » برای اولین بار؛ شکل گیری کوله پشتی درمانی در پیاده روی اربعین
شهرستان
کد خبر:28946 | ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶

برای اولین بار؛ شکل گیری کوله پشتی درمانی در پیاده روی اربعین

پرتو جنوب

نشست خبری در راستای گزارش اقدامات و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه فرهنگی و دانشجویی در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ محمدحسین انباردار در رابطه با دستاوردها و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان اصحاب رسانه، بیان کرد: در ابتدای شروع دولت قبل حدود یک‌سوم واحدهای کل خوابگاه‌های کشور یعنی تعداد ۱۸۰ واحد  مربوط به شیراز بود که  احداث ۲۴ واحد دیگر در خیابان هدایت مراحل پایانی را طی می کنند.

وی افزود: طی مذاکرات صورت‌ گرفته و به همت خیرین و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ساخت خوابگاه متأهلین به نام خوابگاه فاطمی برای احداث ۸۲ واحد در نظر گرفته شده است که حدود ۵۰ میلیارد تومان برای احداث این  خوابگاه پیش بینی شده که نیمی از این اعتبار توسط مجمع خیرین، تامین خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شیراز ادامه داد: عملیات احداث  این خوابگاه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انباردار در ادامه به تحولات دیگر خوابگاه‌های علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن  خوابگاه بیمارستان نمازی حدود ۵۰ نفر به ظرفیت موجود اضافه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ساخت سلف‌سرویس جدید در خوابگاه متأهلین امام حسن مجتبی(ع) به مکان جدید انتقال پیدا کرد و مکان قبل هم بازسازی شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شیراز همچنین از اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان  طی ۳سال برای بازسازی سرای دانشجویی خبر داد.

وی افزود: تجهیز اتاق‌های ورزشی و مکان‌های مشاوره سرای دانشجویی اقداماتی بود که در این دوره ۳ساله در بعضی از سراهای دانشجویی اتفاق افتاد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه شاخه دانشجویی مجمع خیرین سلامت فعال شده است افزود: وام هایی نیز ارائه می شود و در ۲ سال اخیر مجموع هفت میلیارد تومان وام ارائه شده است.

وی گفت:  تاکنون در هفت راهبرد  فعالیت های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اداره تحول فرهنگ در امور دانشجویان، اداره تحول فرهنگ در امور دانشگاه و اداره تحول فرهنگ در حوزه قرآن و عترت در سراهای دانشجویی بیش از ۷۰ برنامه هیات های مذهبی در سراهای دانشجویی دخترانه و پسرانه اجرا شده است.

انباردار گفت: مهرواره رویش برای دانشجویان جدیدالورود احیا شده است.

وی از حضور بیش از هزار نفر از دانشجویان در حوزه اعتکاف خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رتبه دوم و سوم در رشته نشریات  را کسب کردند.

به گفته معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۶ گروه جهادی در این دانشگاه داریم که فعالیت هایی نظر ویزیت های رایگان انجام می دهند و گروه های جهادی با احصا مشکلات مناطق تخصص های مختلف را با خود ارائه می کنند.

وی از برگزاری اردوی بزرگ کمپ درمانی در اربعین حسینی خبر داد و گفت:  در سال گذشته بالغ بر ۱۵ کمپ درمانی که ۸۵۰ دانشجو، کارمند، پزشک و پرستار در این کمپ حضور داشتند که چند کمپ در مسیر نجف تا کربلا و در کربلای معلی فعالیت می کردند و یک کمپ در بین الحرمین فعالیت دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امسال بحث کوله پشتی های درمانی را در بحث اربعین خواهیم داشت که داروهای محدود در کوله پشتی پزشک وجود دارد و  در حین پیاده روی فرد پزشک با کوله پشتی مشخص است و به درمان حاضران در پیاده روی اربعین می پردازد که برای نخستین بار روی می دهد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه اول قرآن و عترت وزارت بهداشت را کسب کرده است.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×