» شهرستان » شتاب بخشی به روند اجرای زیرساخت های ناحیه صنعتی خفر
شهرستان
کد خبر:32202 | ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۶

شتاب بخشی به روند اجرای زیرساخت های ناحیه صنعتی خفر

پرتو جنوب

آماده سازی فاز عملیاتی ناحیه صنعتی برای واگذاری به متقاضیان
در جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با فرماندار شهرستان خفر بر تسریع در آماده سازی زیرساخت ها ی ناحیه صنعتی خفر تاکید شد.
به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در ۹ماه گذشته به منظور شتاب بخشی به روند اجرای پروژه های زیرساختی در ناحیه صنعتی خفر گفت: یکی از مهمترین اولویت های فنی این شرکت در سال جاری آماده سازی این شهرک صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران است.
سید مسعود عظیمی با بیان اینکه ناحیه صنعتی خفر ۴۰ هکتار مساحت دارد گفت: فاز نخست عملیاتی این شهرک صنعتی به مساحت ۲۰هکتار در دست آماده سازی و اجرای پروژه های زیرساختی است.


وی افزود: پروژه شبکه داخلی برق و روشنایی معابر ناحیه صنعتی خفر با اعتبار ۶میلیارد تومان اجرا و پروژه شبکه داخلی آب نیز با پیش بینی ۳میلیارد تومان اعتبار در مرحله مناقصه قراردارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: پیش از این نیز حفاری چاه آب و خط انتقال مربوط به آن انجام شده است.
عظیمی با تاکید بر اینکه راه اندازی شهرک و ناحیه صنعتی در یک منطقه سبب هدایت سرمایه ها به سمت اشتغال و تولید و در نتیجه تحرک اقتصادی آن منطقه می شود گفت: برای راه اندازی یک شهرک یا ناحیه صنعتی باید همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان پای کار بیایند و با توجه به اینکه ناحیه صنعتی خفر از نواحی صنعتی جدید استان محسوب می شود نیاز است حمایت های ویژه ای برای شتاب بخشی به روند ایجاد زیرساخت ها انجام شود.
عظیمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان خفر به‌ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ایجاد واحد های تولیدی و صنعتی، راه‌اندازی این ناحیه صنعتی بستر مناسبی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: موقعیت ویژه ناحیه صنعتی خفر در مسیر محور مواصلاتی شیراز -جهرم- لار -بندرعباس، سبب استقبال بیشتر سرمایه گذاران از این ناحیه صنعتی خواهد شد.
وی گفت: عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی به‌صورت فازهای مختلف عملیاتی پیگیری می‌شود.
فرماندار خفر نیز در این جلسه با بیان اینکه راه اندازی ناحیه صنعتی خفر در اولویت برنامه های این شهرستان قراردارد گفت:رفع موانع مومشکلات ناحیه صنعتی با هدف تسریع در راه اندازی را با جدیدیت پیگیری می کنیم.

براکه همچنین بر رفع معارضین ناحیه صنعتی در کوتاهترین زمان و ظرف یک هفته قول مساعد داد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×