» شهرستان » برگزاری کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت “تحکیم خانواده” در شیراز
شهرستان
کد خبر:32478 | ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱

برگزاری کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت “تحکیم خانواده” در شیراز

پرتو جنوب

جلسه کارگروه تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت تحکیم خانواده با حضور جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس و جمعی از کارکنان موسسه مردم نهاد “بهار نکو” در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری پلیس، در این جلسه کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” با اشاره به اینکه خانواده یک نهاد بسیار مهم است و تحکیم و ثبات آن در پیشبرد اهداف جامعه تاثیر بسیاری دارد، افزود: زندگی در عصر جدید باعث شده نهادهای مهم اجتماعی برای سازگاری با شرایط جدید مجبور به تغییر شوند اما گاهی اوقات این تغییرات در جهت مثبت نیست و تهدیدات مهمی برای خانواده ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه خانواده مناسب‌ترین جایگاه برای تامین نیازهای انسان و بهترین بستر برای تامین امنیت و آرامش روانی است، تصریح کرد: خانواده می‌تواند مهمترین دارایی یک فرد باشد، پس باید برای حفظ این دارایی با ارزش تمام تلاش خود را به کار گیریم.

کارمند “نعمایی” عنوان داشت: یکی از عوامل اساسی و تاثیرگذار بر حفظ تداوم و استحکام خانواده، سلامت و امنیت روانی است و در واقع، بین امنیت روانی و سلامت روان رابطه متقابل وجود دارد و لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی ضمن قدردانی از همکاری سازمان های مردم نهاد با معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس در زمینه اقدامات فرهنگی، خواستار تعامل بیشتر این سازمان‌ها در خصوص تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های تهدید کننده خانواده‌ها شد.

در ادامه “محمدصادق شهسوار” قائم مقام موسسه مردم نهاد “بهار نکو” با تشکر از اهتمام معاونت فرهنگی و اجماعی پلیس فارس؛ اظهار داشت: تامین سلامت و برقراری نظم و امنیت اجتماعی در بستر آگاهی، دانش و هوشیاری شهروندان و مشارکت و تعامل عمومی محقق می‌شود و پیشگیری اجتماعی جایگاه خاصی در این عرصه دارد .

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست، اعضاء کارگروه نقطه نظرات خود را به صورت تخصصی بیان کردند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×