» گوناگون » خانه خاص » درماندگی
خانه خاص
کد خبر:32896 | ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷

درماندگی

پرتو جنوب

نویسنده: مرضیه خداهمتی – کارشناس مرکز مشاوره پلیس فارس

 

غرق محبت شوهرم بودم ولی زمزمه های دیر باردار شدنم در سال دوم ازدواجمان مرا نگران می کرد. شوهرم سرگرم کار و رسیدن به بلند پروازی هایش بود و من روز به روز در نگرانی خودم مبنی بر بچه دار نشدنم بودم.

تصمیم گرفتم که با همسرم موضوع را در میان بگذارم. او پس از شنیدن صحبت هایم گفت که هر زمان خدا صلاح بداند، بچه دار می شویم ولی من تاب و تحمل طعنه های خانواده شوهرم را نداشتم و رفتارهایشان مرا آزار می داد.

کم کم وضعیت روحی ام دچار نوسان خلقی شده و همسرم متوجه این موضوع شده بود و با صحبت هایش سعی می کرد مرا آرام کند ولی از آن طرف نمی پذیرفت که خانواده اش مرا آزار کلامی می دهند و این رفتارش مرا بیشتر عصبی می کرد.

یک روز با دختر خاله ام سر درد دل را باز و شروع به تعریف کردن مشکلم کردم. دختر خاله ام با خنده ایی گفت چرا بی خود غصه می خوری؟ گره باز شدن این موضوع فقط دست دعا نویس است.

من از این که وی در این دوره و زمانه به این چیزها اعتقاد دارد خنده ام گرفت ولی چنان تعریف کرد که گفتم یک بار هم شده این راه را امتحان کنم .

در نهایت تصمیم گرفتیم که به دعا نویس مراجعه کنیم. رفتن ما منجر به خسارت های مالی زیادی شد که هر دوره ملاقات با دعا نویس باید پرداخت می کردم ولی هیچ تاثیری نداشت. خانم دعا نویس مبالغ گزافی را از من گرفت و هر بار چند تکه کاغذ کهنه تحویلم می داد و می گفت آن را باز نکن و با دستوراتی عجیب و غریب از من می خواست آنها را بسوزانم.

یک بار که دیدم چند ماه معطل این برنامه شده ام، تصمیم گرفتم آن کاغذ را باز کنم. به دختر خاله ام گفتم بیا ببینیم در ازای این پول ها و هدیه هایی که از ما طلب می نماید چه چیزی به ما تحویل می دهد. دختر خاله ام امتناع کرد که این کار را نکنیم تا اثر دعا و تاثیر این چند ماه از بین نرود ولی من نپذیرفتم و با دلهره ای که داشتم، کاغذ را باز کردم.

از چیزی که می دیدم، تعجب و در نهایت عصبانیت شروع به گریه کردم که مبالغ پولی را پرداخت کرده ام تا یک کاغذ کثیف که تصویر کودکانه ای بر روی آن کشیده شده را تحویل گرفته ام.

من پنهان از شوهرم طلاهایم را فروخته بودم و مبالغ پول زیادی به زن دعا نویس داده بودم . حال می خواهم شکایت کنم، بیشتر هم به خاطر اینکه این زن استیصال و درماندگی مرا می دید و با خنده های مسخره آمیزش هربار می گفت این دفعه دعایی قوی تر برایت نوشته ام.

نظر کارشناس ( تشخیص علمی و مستند):

ناباروری بر مردان و زنان در سنین باروری تاثیر گذار می باشد و افراد مبتلا را در معرض مشکلات عاطفی و روانی زیادی قرار می دهد. استرس و ناامیدی و احساس شرم از این واقعه می تواند بر سلامت روحی زوجین اثر گذار باشد و بسیاری از افراد از آن رنج می برند و بدین ترتیب با آن هویت پیدا می کنند.

مشکلات روانشناختی مانند اضطراب، افسردگی و فشار روانی از مهم ترین و بیشترین مشکلاتی است که خانواده های نابارور با آن روبرو هستند. غالبا همسران و خانواده ها به جای اینکه در کنار هم و با آسودگی درمان علمی و منطقی را به علت تسریع در روند درمان را انتخاب نمایند، مسیرهای سخت را پیش روی خود قرار می دهند که همین منجر به این می شود که بیشتر برای زندگی مشترکشان استرس ایجاد نمایند و این استرس آنها را از روال درمان ناامید نماید.

متاسفانه در جامعه هم افرادی شیاد برای کسب پول از این موقعیت خانواده های درگیر ناباروری استفاده می نمایند و به هر طریقی کلاهبرداری می نمایند. دعانویسی آمیخته با خرافات نیز از جمله مواردی می باشد که زوجین گاها از روی استیصال ناآگاهانه به آن پناه می برند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×