» شهرستان » فعالیت ۴۰ واحد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در کازرون
شهرستان
کد خبر:33076 | ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱

فعالیت ۴۰ واحد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در کازرون

پرتو جنوب

شهرستان کازرون، رتبه برتر استان فارس در تعداد سردخانه ها

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: در حال حاضر ۴۰ سردخانه بالای صفر، زیر صفر و دومداره در شهرستان فعال می باشند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ فرهمند آقایی اظهار کرد: شهرستان کازرون با سطح ۱۳ هزار هکتار باغ با تولید ۲۱۴ هزار تن و سطح ۵۴ هزار هکتار زراعت با تولید ۶۰۰ هزار تن، دارای ۴۰ سردخانه با ظرفیت ۴۸ هزار و ۲۵۰ تن می باشد که زمینه اشتغال ۲۷۱ را فراهم نموده است و رتبه برتر در استان را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سردخانه های مواد غذایی و کشاورزی برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و غذایی طراحی شده اند و نقش حیاتی در کاهش تلفات پس از برداشت محصولات کشاورزی دارند که با حفظ سطوح مطلوب دما و رطوبت مانع فساد محصولات می شوند و محصولات به صورت تضمینی با بالاترین کیفیت به دست مصرف کنندگان می رسد.

بیشتر بخوانید:

 برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های کازرون

وی افزود: سالانه ۷۷ هزار تن رطب و خرما در شهرستان تولید می شود. به این منظور، عمده سردخانه های زیر صفر به تعداد ۳۳ واحد و ظرفیت ۳۰ هزار و ۴۵۰ تن در بخش خشت و کنارتخته، قطب تولید رطب و خرما قرار دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ثبات قیمت، امنیت غذایی، کنترل آفات و بیماری ها، توسعه اقتصادی وغیره از مزایای ایجاد سردخانه ها می باشد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×