» اجتماعی » بازدید از اماکن گردشگری فارس در نوروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:22396 | ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۷

بازدید از اماکن گردشگری فارس در نوروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷

پرتو جنوب

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: بازدید از اماکن گردشگری در نوروز از ساعت ۱۰تا ۱۷ است

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران با اشاره به زمان بازدید از امکان گردشگری در تعطیلات نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعت ۱۰ تا ۱۷ برای بازدید از اماکن گردشگری در نظر گرفته شده که براساس تصمیم گیری مسولتپ احتمال افزایش آن تا ۲ ساعت نیز وجود دارد.

محمد ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه به دلیل استقبال بازدیدکنندگان، نگاهی متفاوت به مدت زمان بازدید از حافظیه، سعدیه و تخت جمشید وجود دارد درباره نحوه بلیت فروشی اماکن گردشگری نیز افزود: برای کاهش صف های بلیت فروشی، افزایش دستگاه‌های کارتخوان و فروش آنلاین بلیت پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ویژه برنامه های تحویل سال در اماکن گردشگری گفت: ویژه برنامه تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید برگزار می‌شود و با توجه به همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، این آیین با محوریت برنامه های قرآنی اجرا می‌شود.

ثابت اقلیدی همچنین از برپایی سفرهای افطاری در حافظیه و تخت جمشید به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز خبر داد.

مرمت پلکان های چوبی تخت جمشید با اعتبارات دولتی بعد از گذشت ۱۸سال، برپایی غرفه های محصولات صنایع دستی در ورودی مجموعه های تاریخی، ایجاد ۳۰ غرفه نیز برای عرضه نیازهای مسافران و بازدیدکنندگان ویژه اصناف و پخت نان محلی از سوی زنان عشایری از جمله برنامه هایی بود که مدیرکل میراث فرهنگی استان به آنها پرداخت.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه حوض ماهی سعدیه در واقع یک قنات است، درباره مرمت آرامگاه سعدی افزود: این قنات هفت چاه دارد که پنج مورد آن بازسازی شده و پس از تعطیلات نوروز یکی از مسیرهای این قنات برای بازدید علاقمندان گشوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اختصاص رمپ چوبی در کف ارگ کریمخان برای رفع مشکلات ناهمواری موجود و مجموعه اقدامات صورت گرفته در جهت ثبت جهانی مجموعه زندیه افزود: حیاط دیوانخانه مناسب سازی و از نوروز آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است و احتمالا احیای میدان نقاره خانه نیز همزمان با روز شیراز در اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود.

آغاز فعالیت مجمع خیرین میراث فرهنگی در فارس

ثابت اقلیدی با اشاره به محدود بودن اعتبارات دولتی، گفت: مجمع خیرین میراث فرهنگی رسما فعالیت خود را آغاز کرده و خیران و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند به کمک ما بیایند و انجام یک پروژه را بپذیرند، چنانکه اکنون رنگ آمیزی تالار حافظیه را یکی از خیران تقبل کرده است.

موفقیت‌های میراث فرهنگی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: دریافت ۱۳۷ نشان ملی صنایع دستی، ثبت ۱۳۷ میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی و معنوی، کسب بیشترین جوایز در رویداد سرو سیمین امسال و برپایی موفق نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی شیراز و حضور و نمودی خوب در نمایشگاه تهران با رونمایی از ۱۴ طرح برخی از موفقیت‌های سه ماه گذشته فارس در زمینه‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی همچنین از برگزاری رویداد بین المللی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز در پاییز سال آینده خبر داد.

خبرنگار: مازیار فتحی

 

Print Friendly, PDF & Email
  • ×