» شهرستان » لزوم معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان ممسنی
شهرستان
کد خبر:24763 | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸

لزوم معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان ممسنی

پرتو جنوب

نقش بهرام گور ساماندهی و نورپردازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم معرفی هر چه سریع تر آثار تاریخی وجاذبه گردشگری و طبیعی شهرستان ممسنی تاکید کرد و گفت: شهرستان ممسنی از تنوع و تعدد جاذبه های تاریخی و طبیعی برخوردار است اما این ظرفیت ها وجاذبه ها به درستی معرفی نشده و ناشناخته باقی مانده است .
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس؛ محمد ثابت اقلیدی روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور در نماز جمعه شهر نوآباد به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک دهه مبارک کرامت گفت: از فردا شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی آغاز می شود و برنامه های گسترده ای در سطح استان برای پاسداشت این هفته و معرفی ظرفیت ها و آثار تاریخی استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: خوشبختانه در شهرستان ممسنی به ویژه شهر نورآباد آثار غنی تاریخی و طبیعی متعددی از دوره های مختلف تاریخی چون ایلامیان، ساسانی و صفوی وجود دارد و باید این آثار در سطوح ملی و بین المللی معرفی شوند.
ثابت اقلیدی با بیان اینکه معرفی و ساماندهی این آثار با اولویت در دستور کار است گفت: با توجه به اینکه شهر ستان ممسنی در محور مواصلاتی چند استان قرار دارد می طلبد ظرفیت های گردشگری و تاریخی این شهرستان به درستی معرفی شود که این اقدام در مرحله اول می تواند با طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و هدایتگر گردشگران و مسافران در کنار جاده ها و مسیر تردد انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین برگزاری رویدادهای گردشگری در شهرستان ممسنی را یک ضرورت دانست و افزود: برای نمونه نان محلی ممسنی قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارد و با ثبت آن و اجرای جشنواره و رویدادی با موضوع نحوه پخت نان محلی می توان گردشگری را در منطقه پویا کرد.
ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از آثار تاریخی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت: نقش بهرام گور در این شهرستان یکی از نقوش برجسته مهم باستانی است که طبق برنامه ریزی ها، ساماندهی اطراف نقش بر جسته ، فضاسازی ومسیر دسترسی و همچنین نور پردازی در دستور کار قرار گرفت. ثابت اقلیدی همچنین به بازدیدش از موزه باستان‌شناسی وتاریخ هنر ممسنی اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات این مجموعه نیز مورد برسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع موانع موجود داده شد.
بنابر این گزارش مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه در سفر یک روزه خود به شهر ستان ممسنی برخی از سایت ها و اماکن تاریخی و طبیعی این شهرستان چون سایت تاریخی لیدوما،حمام فلیهان، موزه ممسنی،آتشکده دیمه میل وکارگاه گوهر تراشی بازدید کردند و همچنین با تنی چند از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری شهرستان دیدار داشتند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×