» اجتماعی » آمادگی کامل پلیس فارس برای مراسم چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز
اجتماعی
کد خبر:22280 | ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷

آمادگی کامل پلیس فارس برای مراسم چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز

پرتو جنوب

فرمانده انتظامی استان فارس از آمادگی کامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت مردم در مراسم چهارشنبه آخر سال و همچنین ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
به گزارش خبرنگار  پرتو جنوب ؛ سردار “رهام بخش حبیبی” در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین سال نو، اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال از سنت های قدیمی ما ایرانیان است و پلیس هیچ گاه با آیین‌های سنتی و شادی مردم مخالفتی ندارد.
وی افزود: پلیس به عنوان متولی اصلی برقراری نظم و امنیت جامعه؛ تخریب اموال عمومی، مزاحمت، اشاعه‌ فساد و بی‌بندوباری و به‌طور کلی بی‌نظمی و ناامنی را مجاز نمی داند و با آن ها برخورد قانونی انجام می دهد.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کسانی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به اخلال در نظم و امنیت عمومی و سلب امنیت و آرامش مردم کنند، با هماهنگی های صورت گرفته با مرجع قضایی تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود و خودرو رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف خواهد شد.
سردار حبیبی تصریح کرد: طی چند روز گذشته حدود ۶۲ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و در این خصوص ۱۰ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شده اند.

تمهیدات پلیس در ایام نوروز
فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار هفته فراجا در نوروز ۱۴۰۳ “آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت”، گفت: با توجه به تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان، کارکنان انتظامی همچون سال های گذشته در ایام تعطیلات در آماده باش کامل جهت تامین و ارتقای امنیت و آرامش شهروندان و خدمت رسانی مضاعف به مردم و مسافران هستند.
سردار حبیبی افزود: در طرح نوروز ۱۴۰۳ پلیس فارس با راه اندازی حدود ۱۳۷۰ گشت خودرویی، موتوری و پیاده و همچنین بکارگیری حدود ۱۱ هزار نیرو در سطح پارکها، تفرجگاه ها، مناطق گردشگری و … اقدام به تأمین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: قرارگاه نوروزی پلیس فارس برای خدمت رسانی مطلوب و بهتر به مردم و آمادگی برای ورودی پرنشاط و فعالانه به نوروز ۱۴۰۳ راه اندازی خواهد شد.

انهدام ۴ باند از سارقان حرفه ای و سابقه دار
این مقام ارشد انتظامی گفت: در پی وقوع سرقت های منزل، خودرو، قاپ زنی و انواع سرقت اماکن خصوصی ،درون خودرو، کارت های بانکی طی دو هفته گذشته در سطح استان فارس و شهر شیراز، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۴ باند سرقت شناسایی و ۱۰ نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در تحقیقات به ۶۶ فقره انواع سرقت ( ۲۰ فقره سرقت منزل ،۷ فقره سرقت خودرو، ۱۸ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۱۰ فقره سرقت قاپ زنی ،۱۱ فقره انواع سرقت درون خودرو، سرقت کارت های بانکی و بدل اندازی) در سطح استان فارس اعتراف کردند.
سردار حبیبی گفت: در یازده ماهه سال جاری توسط مأموران پلیس آگاهی استان فارس، ۱۰۰ باند سرقت منهدم و در این راستا تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۴ سارق دستگیر و تعداد ۲۳ هزار و ۳۲۳ فقره انواع سرقت کشف شده است.
انهدام ۷۵ باند و کشف بالغ بر ۳۴ تن انواع مواد مخدر، اجرای ۶ مرحله طرح آرامش در شهر و جمع آوری ۷ هزار و ۱۰۹ معتاد متجاهر، کشف حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق و دستگیری ۳۸۶ اراذل و اوباش از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد یک ساله پلیس فارس آنها را رسانه ای کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×