» آرشیو » سخنگوی ستاد انتخابات: آگهی نهایی انتخابات امروز اعلام می‌شود
آرشیو - سیاسی
کد خبر:20942 | ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۶

سخنگوی ستاد انتخابات: آگهی نهایی انتخابات امروز اعلام می‌شود

پرتو جنووب

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: آگهی نهایی انتخاباتی از امروز به وسیله فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشست خبری انتخابات، دانشگاه و مشارکت در دانشگاه تربیت مدرس گفت: دوشنبه شب از ناحیه شورای نگهبان آخرین فهرست تایید صلاحیت شدگان را دریافت کردیم که به همین واسطه آگهی نهایی انتخاباتی از امروز چهارشنبه به وسیله فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

اسلامی افزود: تا ساعت ۸ صبح دهم اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات امکان تبلیغات نامزد‌ها وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در رابطه با شعب اخذ رای تصریح کرد: چیزی حدود ۵۹۰۰۰ شعبه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وجود دارد که ۳۵۰۰۰ شعبه شهری و ۲۴۰۰۰ شعبه روستایی که ۴۴۰۰۰ شعبه ثابت و ۱۵۰۰۰ شعبه به صورت سیار وجود دارد. شعب سیار در پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز عمومی در خدمت مردم خواهند بود.

اسلامی با توجه به اعلام رسمی ثبت احوال، جمع رای دهندگان و واجدین شرایط را ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند که این آمار واجدین شرایط داخل کشور محسوب می‌شوند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در رابطه با آمار تایید صلاحیت شدگان افزود: ۴۹۰۰۰ نفر در پیش ثبت نام شرکت کردند که ۳۸۰۰۰ نفر واجد شرایط برای ادامه روند انتخابات بودند که ۲۵۰۰۰ نفر آن‌ها ثبت نام نهایی کردند و با توجه به عدم احراز صلاحیت برخی افراد و همچنین انصراف برخی دیگر ۱۵۰۰۰ نفر از این جمع تایید صلاحیت شدند که ۲۰ درصد نامزد‌های نهایی را فرهنگیان و دانشگاهیان تشکیل دادند.

محسن اسلامی در رابطه با تعرفه‌های انتخاباتی گفت: تعرفه موجود در شعب اخذ رای یک تعرفه یکپاچه است که تعرفه قسمت بالا برای مجلس شورای اسلامی و تعرفه پایین برای مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: به علت تسهیل روند انتخابات دو تعرفه مجلس و خبرگان در یک برگه است و همچنین دو صندوق با درب‌های قرمز برای مجلس شورای اسلامی و آبی برای مجلس خبرگان رهبری مد نظر قرار گرفته است.

اسلامی در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: ۴ حوزه انتخابیه آبادان، ملایر، رشت و قم به صورت الکترونیکی است که هر شعبه ۵ صندوق الکترونیکی دارند و کاملا الکترونیکی است.

وی گفت: این برگزاری انتخابات الکترونیکی آزمایشی است تا بتوانیم در ادوار آینده همه انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

اسلامی در مورد شفافیت هزینه‌های انتخاباتی گفت: از همه نامزد‌ها شماره حساب اخذ شده است که تمامی هزینه‌های تبلیغات باید در سامانه‌‌ای که در این رابطه تعریف شده است ثبت شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×