» آرشیو » مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز: اختصاص اعتبارات ویژه برای کنترل پذیری شبکه
آرشیو - شهرستان
کد خبر:20172 | ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز: اختصاص اعتبارات ویژه برای کنترل پذیری شبکه

پرتو جنوب

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز گت: با هدف ارتقاء شاخص‌ قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.
به گزارش پرتو جنوب، یامین راست‌روشن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قابلیت اطمینان شبکه، منجر به پایداری بیشتر شبکه برق و تامین پایدار برق تمامی مشترکان است ، گفت: در این راستا، طی ۲ سال گذشته ۳۶۰ کلید فرمان‌پذیر روی شبکه توزیع برق محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز نصب شده است.
او توضیح داد: نصب کلیدهای فرمان‌پذیر این امکان را برای توزیع برق شیراز فراهم می‌کند که شبکه را در شرایط مختلف، تحت مدیریت خود داشته باشد و از بروز بی برقی در محدوده‌ای وسیع به واسطه بروز یک مخاطره یا حادثه یا اجرای اقدامات تعمیرات و بهسازی، ممانعت شود.
راست‌روشن ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با آنلاین سازی ۲۰۰ کلید هوشمند و افزایش نقاط فرمان‌پذیر از ۲۳ به ۲۰۰ نقطه، گامی مهم در مسیر هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه در محدوده تحت مدیریت توزیع نیروی برق شیراز، برداشته شده است.
این مقام مسئول با یادآوری نقش موثر این اقدام در کاهش مدت زمان بازیابی شبکه در زمان بروز بحران و همچنین کاهش خاموشی، شناسایی و رفع مشکلات و عیوب احتمالی شبکه و … گفت: هوشمندسازی نه یک انتخاب بلکه یک استراتژی و الزام در راستای ارتقاء سطح کیفیت خدمات شرکت‌های توزیع برق به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

تعامل و همکاری شرکت توزیع نیروی برق شیراز در تامین برق آزادراه شیراز-اصفهان

راست‌روشن اضافه کرد: تا پایان امسال با اضافه شدن ۵۰ کلید فرمان‌پذیر در محدوده شبکه توزیع نیروی برق شیراز، تعداد این کلیدها به ۴۱۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، هزینه نصب هر کلید فرمان‌پذیر را ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با اتخاذ این راهکار توانایی کنترل شبکه از راه دور فراهم شده و دیگر نیازی به اعزام گروه های عملیاتی به منظور قطع و وصل جریان برق نیست.
به گفته این مقام مسئول هوشمندسازی شبکه نقش ارزنده ای در کاهش هزینه ها، رشد بهره وری، افزایش ضریب ایمنی، مدیریت نیروی انسانی و مواردی از این دست دارد.
راست‌روشن اضافه کرد: طی ۲ سال اخیر، توجه جدی به حوزه هوشمندسازی معطوف شده و شرکت توزیع نیروی برق شیراز، اعتبارات قابل قبولی را برای توسعه هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه، تخصیص داده که نسبت به گذشته رشدی ۹ برابری داشته است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×