» شهرستان » اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار  به موزه‌های ۱۱ شهرستان فارس
شهرستان
کد خبر:33061 | ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲

اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار  به موزه‌های ۱۱ شهرستان فارس

پرتو جنوب

اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار  به موزه‌های ۱۱ شهرستان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به موزه‌های ۱۱ شهرستان در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب ؛به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی محمد ثابت اقلیدی  با اشاره به تامین اعتبار موزه های ۱۱ شهرستان فارس  گفت: در قالب این پروژه مشارکتی بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف تکمیل تجهیزات برای ۱۲ موزه بخش خصوصی استان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این موزه‌های تخصصی در شهرهای شیراز، اوز، گراش، لامرد، ایزد خواست آباده، وراوی (شهرستان مهر)، فسا، اقلید، لار، میمند و جهرم می‌باشند.

ثابت اقلیدی  بر لزوم توسعه کمی و کیفی موزه‌های تخصصی در فارس تأکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های متعدد میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان، چراکه برخی از شهرستان‌ها فاقد موزه تخصصی هستند و در حال حاضر بیش از ۴۰ موزه تخصصی و مشارکتی در سطح استان فعال است.

او افزود: هم‌اکنون در این استان بیش از ۵۰ مجموعه‌دار فعالیت دارند که برخی از مجموعه‌ها به موزه تبدیل‌شده و برخی نیز در شرف ایجاد موزه می‌باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و علاقه‌مندان به موزه‌داری در ایجاد موزه این استان را خواستار شد.

بنابراین گزارش در حال حاضر پروژه مشارکتی مذکور برای موزه‌های حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز، موزه گراش، موزه قرآنی علا مرودشت لامرد، موزه کریشکی لار، موزه ایزد خواست آباده، موزه وراوی، موزه فرهنگ فسا، موزه اقلید، موزه فرهنگ بازرگانان و عروسک در اوز، موزه میمند و موزه مرکزی جهرم است

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×