» آرشیو » ارسال لینک‌های آلوده در پیام رسان‌های داخلی، شگرد جدید مجرمان سایبری
آرشیو - حوادث
کد خبر:11735 | ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱

ارسال لینک‌های آلوده در پیام رسان‌های داخلی، شگرد جدید مجرمان سایبری

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس در خصوص لینک‌های آلوده اظهار داشت: کم دقتی و سهل انگاری برخی کاربران پیام رسان‌های داخلی در خصوص حفظ امنیت پیام رسان باعث شده تا مجرمان سایبری با ترفندهای مهندسی اجتماعی و ارسال پیام‌های با محتوای ثبت نام سهام عدالت، ابلاغ الکترونیک قضایی(ثنا)، یارانه و غیره از شهروندان کلاهبرداری‌های مالی کننند.
به گزارش پرتو جنوب، سرهنگ امیرحسین سلیمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های آلو‌ده به بدافزارهای جاسوسی و مخرب، به دنبال سرقت اطلاعات کاربران و کلاهبرداری‌های مالی از آنها هستند.
وی افزود: آمارهای پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا نشان از حرکت مجرمان سایبری به سمت و سوی پیام‌رسان‌های بومی بوده و با توجه به استقبال هموطنان از این پیام رسان‌ها، پیش‌بینی می‌شود، شاهد کلاهبرداری‌های بیشتر در این زمینه باشیم.
سرهنگ سلیمانی تأکید کرد: کاربران عزیز به هیچ عنوان فریب جملات و تبلیغات اغواکننده در پیام رسان‌های داخلی را نخورده و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است موضوع مهمی مثل سهام عدالت، یارانه، ابلاغ الکترونیک قضایی و… مطرح شود حتما از طریق منابع معتبر و مهم، پیگیر موضوع بوده و به پیام‌های دریافتی از افراد و کانال‌ها و گروه‌های ناشناس توجه نکنند.
رئیس پلیس فتا استان به هموطنان توصیه کرد: جهت پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها از کلیک بر روی لینک‌های ارسالی چه در قالب پیامک و چه در قالب پیام‌های شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و حتما رمز دو مرحله‌ای ورود به پیام رسان‌های خود را فعال نمایند و پیام رسان‌های داخلی را همانند آنتی ویروس‌ها به روز رسانی کنند.
این مقام سایبری گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌ها مردمی) در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×