» شهرستان » استفاده از مشارکت بخش خصوصی در قالب ایجاد شهرک های صنعتی غیر دولتی در فارس
شهرستان
کد خبر:30854 | ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷

استفاده از مشارکت بخش خصوصی در قالب ایجاد شهرک های صنعتی غیر دولتی در فارس

پرتو جنوب

استفاده از مشارکت بخش خصوصی در قالب ایجاد شهرک های صنعتی غیر دولتی، اولویت شرکت شهرکهای صنعتی فارس در راه اندازی شهرک های صنعتی جدید در استان است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب، در جلسه مدیر عامل شرکت شهرک ها ی صنعتی فارس با امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر بخش علامرودشت شهرستان لامرد در خصوص راه اندازی ناحیه صنعتی با محوریت و مشارکت بخش غیر دولتی در این منطقه بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه مدیر عامل شرکت شهرک ها ی صنعتی فارس با اشاره به بازدید از اراضی پیشنهادی برای ناحیه صنعتی علامرودشت گفت: این بخش ظرفیت های خوبی برای توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذاری دارد.
سید مسعود عظیمی با بیان اینکه برای راه انداری شهرک های صنعتی جدید در استان، اولویت اصلی ما استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای راه اندازی شهرک های صنعتی غیر دولتی است گفت:معتقدیم مشارکت مردمی و بخش خصوصی در این حوزه ها می تواند سبب تحول در زیرساخت های صنعت استان شود ومشارکت مردم در جهش تولید که در راستای تحقق شعار سال اتفاق می افتد.
عظیمی با بیان اینکه قانون، سازکارهای مناسبی برای مشارکت مردم در ایجاد شهرک های صنعتی غیر دولتی تعیین کرده است گفت: شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این زمینه از سرمایه گذاران حمایت می کند و از دستگاه های اجرایی هم انتظار داریم استعلامات در این بخش را در کوتاهترین زمان پاسخ دهند.

وی افزود: براساس قانون، شهرکهای صنعتی غیر دولتی از کلیه مزایای قانونی شهرک های صنعتی دولتی برخوردار خواهند شد..

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد : بانکهای عامل نیز موظف هستند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین در شهرکهای صنعتی غیر دولتی را هم ردیف اسناد رسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در این خصوص اعمال نمایند.

عظیمی پیشنهاد داد شهرداری علامرودشت با استفاده از ظرفیت های موجود می تواند در این زمینه وارد عمل شود و شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز همکاری های لازم را برای سرعت بخشیدن به روند امور انجام خواهد داد.
تاکنون در استان فارس ۸ مجوز شهرک صنعتی غیر دولتی توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس صادر شده که از این تعداد پروانه بهره برداری برای پنج شهرک های صنعتی غیر دولتی در استان شامل فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان، محبت گستر در شهرستان اقلید، شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس در شیراز و پدیده های نوآور قادرآباد در شهرستان خرمبید صادر شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×