» آرشیو » افتتاحیه جشنواره سفیران سلامت در کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15670 | ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶

افتتاحیه جشنواره سفیران سلامت در کازرون

پرتو جنوب

آیین افتتاحیه جشنواره سفیران سلامت در کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کازرون؛ مراسم افتتاحیه جشنواره تربیت سفیران سلامت اداره آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان، پرسنل آموزشگاه، معاون پرورشی و سلامت و معاون آموزش متوسطه، کارشناسان بهداشت، آموزش ابتدایی و گروه‌های آموزشی این اداره و کارشناس شبکه بهداشت شهید پیرویان در آموزشگاه ابتدایی سلمان فارسی برگزار شد.

این برنامه شامل اجرای برنامه های متنوع از جمله سوگندنامه سفیران سلامت، سرود سفیران سلامت، اجرای نمایش عروسکی و برپایی غرفه های هشت گانه مروج سلامت سفیران سلامت (تغذیه، حرکات اصلاحی جسمی حرکتی، معاینات و برنامه برپایی صبحانه سالم و توزیع سیب) بود.

در این مراسم هادی زال زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون ضمن اشاره به این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است، سلامت را نعمتی بزرگ برشمرد و گفت: مراقبت از سلامت را باید از ابتدا در کودکان نهادینه کرد تا جامعه ای سالم داشته و در هزینه ها صرفه جویی کنیم.
وی ضمن ضرورت وجود نکات سلامتی در زندگی عنوان کرد: هیچ یک از ابعاد زندگی اجتماعی بشر بدون سلامت، امکان پذیر نیست و سفیران سلامت بعنوان پیشگامان خودمراقبتی در مدارس معرفی و خود مراقبتی، گام اول سلامت هستند.

وی محورهای آموزش سفیران سلامت دانش آموز را در برگیرنده مواردی از جمله سبک زندگی سالم، سلامت روانی و عاطفی، تغذیه سالم، سلامت فردی، پیشگیری از استعمال دخانیات و سایر مواد مخدر، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و پیشگیری از آسیب‌ها عنوان کرد.
در پایان این برنامه، کارت سفیران سلامت به دانش آموزان منتخب اهدا شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×