» آرشیو » انتشار تصاویر خصوصی به قصد بدنام کردن خانم جوان
آرشیو - حوادث
کد خبر:18115 | ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲

انتشار تصاویر خصوصی به قصد بدنام کردن خانم جوان

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری جوانی ۲۶ ساله که با دسترسی پیدا کردن به تصاویر خصوصی شاکیه و انتشار آنها در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، اقدام به هتک حیثیت وی کرده بود، خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری پلیس؛ سرهنگ “امیر حسین سلیمانی” در تشریح جزییات این ماجرا، اظهار داشت: خانمی ۲۵ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و نسبت دادن عناوین پلید، قصد بدنام کردن من و خانواده‌ام را دارد، که رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی گفت: پرونده اولیه با هماهنگی قضایی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق شاکیه بوده و به دلیل مشکلاتی که با خانواده وی داشته اقدام به چنین کاری کرده بود، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب عمل مجرمانه خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام از شاکی و خانواده وی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.
سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×