» شهرستان » اهدای ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس
شهرستان
کد خبر:30465 | ۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴

اهدای ۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس

پرتو جنوب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دو هزار جلد کتاب از منابع انبار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس به کتابخانه‌های عمومی استان فارس اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، حمیدرضا قانعی اظهار کرد: در اقدامی دو هزار جلد کتاب از منابع انبار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس خود به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس اهدا شد.

وی در این مراسم که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس برگزار شد با اشاره به اینکه همواره منابعی از سوی وزارت ارشاد به کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مساجد اهدا می‌شود، افزود: نگاه ما این است که این کتاب‌ها در اختیار مجموعه‌هایی قرار گیرد که عموم مردم از آن بهره‌برداری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: جنس خرید کتاب در وزارت ارشاد نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده و از خرید کتاب‌های حمایتی که بازارهای خاصی دارند، به سمت انتخاب کتاب بر اساس نگاه مخاطب رفته است و خرید کتاب برای انبار کتاب وزارت ارشاد از نظر کمی کیفی توسعه پیدا کرده است.

قانعی خاطرنشان کرد: این کار نمادین بیشتر به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفته است و تداوم پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به توسعه کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های گذشته ادامه داد: افتتاح کتابخانه دستغیب نمونه خوب توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در استان است و چند کتابخانه دیگر نیز به زودی به مجموعه کتابخانه‌ها اضافه می‌شود و این اقدام نوید می‌دهد که آینده خوبی برای کتاب و کتابخوانی فارس خواهیم داشت.

*۶۳ هزار جلد کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اضافه شد

محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: در دو سال گذشته همکاری دو دستگاه در سطح استان و شهرستان‌ها بسیار زیاد بوده است.

وی افزود: نگاه ما این است که دو مجموعه تکمیل کننده است و هر رویدادی در حوزه کتابخانه‌های عمومی رقم می‌خورد به نام وزارت ارشاد خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به حمایت‌های مسئولان از کتابخانه‌ها تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد نیز نگاه حمایتی به کتابخانه‌های عمومی دارد و در نخستین صحبت‌های خود دو مرتبه به کتابداران کتابخانه‌های عمومی اشاره کرده است‌.

فیروزی اضافه کرد: وزیر ارشاد در دولت چهاردهم به حوزه کتاب و کتابخانه عمومی توجه دارد و چندین جشنواره ملی در حوزه کتاب و ترویج مطالعه با حضور ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد در دوران گذشته پایه‌گذاری شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره نذر کتاب در سال گذشته در استان خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰۵ هزار جلد کتاب در گذشته از منابع جمع‌آوری شد و در صورتی که این اقدام استمرار پیدا کند، آغاز ارتباط بیشتر عموم و مسئولان با کتابخانه‌ها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اظهار کرد: ۱۰ هزار جلد از مجموعه خانه کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس به ارزش ۲۵ میلیارد ریال اهدا شده است.

فیروزی در پایان افزود: در چهار ماه نخست سال‌جاری، ۶۳ هزار جلد کتاب مجموعه کتابخانه‌های عمومی اضافه شده است که از این تعداد ۵۸ درصد از منابع خریداری شده نهاد و ۴۲ درصد از منابع اهدایی بود که همه کتاب‌ها ثبت شده و در دسترس مخاطبان است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×