» آرشیو » اولین ایستگاه شارژ جمع‌شونده برای خودروهای برقی در لندن افتتاح شد
آرشیو - تکنولوژی
کد خبر:111 | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۱

اولین ایستگاه شارژ جمع‌شونده برای خودروهای برقی در لندن افتتاح شد

پرتو جنوب 00:41

اولین ایستگاه شارژ جمع‌شونده خودروهای برقی در پیاده‌رو خیابان‌های لندن توسط تروجان انرژی اسکاتلند نصب شد و فعلاً در مرحله آزمایشی به تعدادی از رانندگان منتخب خدمات شارژ ارائه می‌دهد.

شرکت تروجان انرژی (Trojan Energy) اسکاتلند روشی برای شارژ خودروی الکتریکی در خیابان ارائه کرده است که هم‌تراز با پیاده‌رو قرار می‌گیرد. به گزارش نیواطلس، زمانی که کاربر کابل مخصوص شارژ را به خودروی برقی وصل کند، وسیله نقلیه شروع به شارژ می‌کند. پیش از آزمایش کامل ۱۵۰ ایستگاه شارژ در برنت و کامدن در اواخر امسال، پنج کانکتور اول در جاده مورتیمر در برنت لندن نصب شده است.

برنامه‌ی تروجان به‌عنوان بخشی از پروژه سه‌ساله فناوری زیرسطحی برای بهبود شارژ خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود که بودجه‌ی آن توسط دفتر وسایل نقلیه بدون آلایندگی انگلستان تأمین و با کمک آژانس فناوری «Innovate UK» انگلستان تحویل داده شده است. سیستم شارژ جمع‌شونده و هم‌سطح زمین با مجموعه‌ای از اتصالات تروجان نصب‎شده در نزدیکی پیاده‌رو شروع می‌شود. این سیستم شارژ با کف پیاده‌رو هم‌سطح است؛ بنابراین هنگامی که از آن استفاده نشود، هیچ تأثیر بصری منفی بر پیاده‌رو ندارد و مانعی برای عابران پیاده ایجاد نمی‌کند.

مجموعه‌‌ای از ۱۵ کانکتور به اتاقک برق متصل به سیستم ابری متصل شده که به منبع تغذیه ۳ فاز متصل است و می‌تواند تا ۱۰۰ متر (۳۲۸ فوت) دورتر از دورترین کانکتور جمع‌شونده هم‌سطح زمین نصب شود.

قطعه‌ای به نام تروجان لنس (Trojan Lance) به هر کاربر ارائه می‌شود که شبیه پمپ هوا است و از آن به‌عنوان کابل شارژ استفاده می‌شود. لنس به کانکتور وارد و انتهای دوشاخه به پورت شارژ خودروی برقی متصل می‌شود. تا زمانی که ارتباطی با خودروی برقی برقرار نشود، کانکتور فعال نیست و هیچ جریان برقی وارد خودرو نخواهد شد.

مسئولان تروجان انرژی می‌گویند نرخ شارژ ۷ کیلووات و ۲۲ کیلووات پشتیبانی می‌شود و شارژ هوشمند یک‌شبه با کمترین هزینه‌ی ممکن در دسترس است. هر لنس به یک حساب کاربری خاص مرتبط است. در طول دوره‌ی آزمایشی، برق با قیمت ۲۵ پنی (حدود ۳۵ سنت آمریکا) به ازای هر کیلووات ساعت برای شارژ معمولی ۷٫۴ کیلووات، یا ۳۰ پنی (۴۲ سنت ایالات متحده) به ازای هر کیلووات ساعت برای شارژ سریع ۲۲٫۱ کیلووات به کاربر داده می‌شود.

آزمایش عمومی طرح از سپتامبر سال جاری تا مارس ۲۰۲۲ انجام می‌شود و ۶ خیابان در برنت، هر کدام ۱۵ ایستگاه شارژ دریافت می‌کنند و چهار خیابان دیگر در کامدن، هر کدام ۱۵ ایستگاه شارژ دریافت خواهند کرد. حدود ۱۴۰ راننده دارای خودروی برقی برای شرکت در این طرح ثبت‌ نام کرده‌اند و دیگران در این منطقه از طریق وب‌سایت تروجان انرژی تشویق می‌شوند؛ البته افرادی که از خودروی الکتریکی استفاده نمی‌کنند نیز می‌توانند برای پیوستن به طرح آزمایشی ثبت‌ نام کنند.

راشل مکلین، وزیر حمل‌‌ونقل انگلستان، در این زمینه گفت:

این پروژه مثالی عالی از نحوه‌ی استفاده از فناوری برای حل یکی از مشکلات در دنیای واقعی است تا اطمینان حاصل شود زیرساخت‌های ما برای خودروی برقی به‌طور یکپارچه در شهرهای بزرگ و شهرستان‌های کوچک مناسب هستند. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا ما خودروها را سبزتر می‌سازیم و افراد بیشتری را ترغیب می‌کنیم تا این تغییر را انجام بدهند؛ به همین دلیل خوشحالم که دولت از تعهد شرکت‌های فناوری به ترویج استفاده از خودروی برقی حمایت می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×