» شهرستان » اولین گام برای حل مشکل فاضلاب صنعتی در شیراز
شهرستان
کد خبر:31284 | ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱

اولین گام برای حل مشکل فاضلاب صنعتی در شیراز

پرتو جنوب


اولین گام برای حل مشکل فاضلاب صنعتی در شیراز؛

اتصال ۳ واحد نشاسته سازی به سیستم فاضلاب

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس  گفت: سه واحد تولید نشاسته سازی به سیستم های تصفیه‌خانه شیراز متصل شدند تا مصادیق آلودگی صنعتی اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب ، قاسم نهاوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس سه واحد نشاسته سازی مستقر در روستای مهدی‌آباد شیراز که در مجاور رودخانه چنار موجبات آلودگی آن را فراهم کردند؛ مجهز به سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب به‌روز و کارآمد شدند.

نهاوندی در ادامه افزود: این واحدهای صنعتی همچنین تجهیزات جدید کاهنده فاضلاب را در فرایند تولید به کار گرفتند، این واحدها نزدیک به نیم‌قرن فعال بودند  و تخلیه غیرقانونی فاضلاب به رودخانه را انجام می‌دادند.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، ادامه داد:  با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست و با پیگیری‌های اداره کل محیط‌زیست فارس به تعدادی از واحدهای صنعتی که برای کاهش و حذف آلودگی مشکلاتی داشتند تسهیلاتی پرداخت شده است.

نهاوندی ادامه داد: این شرکت‌ها  مسائل زیست‌محیطی ایجاد می‌کردند که از جمله این مشکلات می‌توان به تخلیه فاضلاب آلوده ، انتشار ذرات و آلاینده‌های هوا به محیط اشاره کرد.

او افزود: شهرک صنعتی بزرگ شیراز بابت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب فیزیکی شیمیایی و بیولوژیکی موجود تسهیلات لازم را دریافت کرده و معضلات زیست‌محیطی آنها مرتفع شد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×