» شهرستان » ایجاد تفاهم نامه ثبت کانون های نخبه پرور مساجد با همکاری بنیاد ملی نخبگان
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:21917 | ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۳

ایجاد تفاهم نامه ثبت کانون های نخبه پرور مساجد با همکاری بنیاد ملی نخبگان

پرتو جنوب

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از ایجاد تفاهم نامه ثبت کانون های نخبه پرور مساجد با همکاری بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب؛ معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی با رویکرد و هدف تربیتی به مساجد باز گردند.

 مهدی مقدم در گردهمایی اصحاب رسانه، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد فارس با بیان اینکه باید هنر به مساجد با همت و برنامه ریزی کانون های فرهنگی، هنری مساجد بازگردد افزود: هنرهای مختلف از معماری و تذهیب تا خوشنویسی و نمایش و موسیقی در نوع عالی آن که در قرآن و اذان جلوه می‌کند، از مسجد و با مسجد بوده و هست.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون های مساجد باید تربیت محور باشد.

مقدم خاطر نشان کرد: تعداد موسسه‌های قرآنی بیرون از مساجد از فعالیتهای قرآنی داخل مسجد بیشتر است و این یعنی حتی قرآن را نیز از مسجد بیرون برده‌ایم و این باید اصلاح شود و فعالیتهای قرآنی و فرهنگی هنری به مسجد بیاید.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از ایجاد تفاهم نامه ثبت کانون های نخبه پرور مساجد با همکاری بنیاد ملی نخبگان خبر داد.

جذب گروه‌های مختلف مردم به مسجد نیازمند مهارت و تخصص است

مدیر موسسه مسجد در ادامه این گردهمایی با بیان اینکه مسجد تنها برای اقامه نماز نیست، گفت: مسجد جای رفیق یابی، گفت و گو، مذاکره و انتقال علم و معرفت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقی قرائتی با اشاره به جایگاه رفیع مسجد در اسلام، اظهار کرد: مسجد جایی است که پیامبر خادم آن و قرآن، اول بر آن نازل شده است، باید جایگاه مسجد را بشناسیم و اهمیت تنفس در فضای مسجد را بدانیم.

وی افزود: امروز دنیای مهارت و تخصص است و باید در زمینه جذب گروه‌های سنی مختلف به مسجد نیز با تخصص عمل کرد و سنجید که اشکال کار کجا بوده است.

مسئول کانون‌های مساجد کشور: فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به مساجد بازگردد

قرائتی ادامه داد: مسجد نیازمند مدیر نیست بلکه نیازمند خادم است، باید وقت گذاشت و به آن خدمت کرد؛ امروز می‌توانیم شمار بالایی از منکرها و بدعت‌ها را برشماریم که به فضای مسجد راه‌یافته و باید اصلاح و تطهیر شود.

وی گفت: هر کسی می‌تواند باید در مسجد یک خدمت ارائه کند و مساجد محل ارائه خدمت باشد نه اینکه تنها از آن استفاده کنیم.

رئیس موسسه مسجد یادآور شد: مسئولان انقلابی و شهدای کشور برخاسته از مسجد هستند و همواره در سیل‌ها و زلزله‌ها خدمات مسجدی زودتر از امدادیها به کمک مردم رسیده است.

قرائتی با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه و خانواده، تاکید کرد: به حضور بانوان در مساجد توجه کنید.

افزایش حضور مردم در مساجد از مهرماه امسال

رئیس موسسه مسجد نیز با بیان اینکه حضور مردم در مساجد کشور از مهرماه امسال تا کنون روند افزایشی داشته است تصریح کرد: رونق مسجد بیش از یک پاسگاه امنیت ایجاد می کند و اگر مسجد نسازیم و به آن نپردازیم باید کانون اصلاح و تربیت و زندان و مراکز قضایی بسازیم.

وی اضافه کرد: اما در حالی که ماه مبارک رمضان گذشته جمعیت مردم مساجد دنیا بیش از سه برابر شده، این میزان در ایران به حدود ۲ برابر رسیده که باید این اختلاف با مهارت و تخصص بررسی شود.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×