» آرشیو » معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس: توسعه صادرات و تکمیل زنجیره ای ارزش تولید، مهمترین هدف استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۳ است
آرشیو - شهرستان
کد خبر:2322 | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس: توسعه صادرات و تکمیل زنجیره ای ارزش تولید، مهمترین هدف استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۳ است

پرتو جنوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری، تقویت اقتصاد و توسعه صادرات را از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور (اکسپو) برای استان فارس عنوان کرد.

به گزارش پرتو جنوب، محسن ربانی زاده در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۳ اظهار داشت: این نمایشگاه شرایطی را فراهم کرد تا استان هایی که در زنجیره ارزش با نواقص و موانعی روبرو هستند با تبادل نظر و بعضاً انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری، زنجیره ارزش را کامل کنند.

ربانی زاده ضمن اشاره به برخورداری استان فارس از ۲۱ زنجیره ارزش در بخش کشاورزی که شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است، اضافه کرد: لازم است سرمایه گذاران به این مسیرها هدایت شوند تا در نهایت بتوانیم ارزش افزوده و بهره وری را در بهترین حالت ممکن استیفا و ارتقا بخشیم.

وی تاکید کرد: باید از خام فروشی مواد و منابع استان جلوگیری کنیم و این مهم را باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان و جوانان توانمند به آن پاسخ دهیم و از این معضل جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه توسعه زیر ساخت ها نیاز به مشارکت بخش خصوصی با دولتی دارد، ابراز داشت: باید با اتخاذ تدابیر لازم در حوزه مدیریت منابع آبهای زیرزمینی و بهره وری در کشاورزی و ایجاد فرهنگ اجتماعی در مصرف آب بتوانیم از ذخایر آبی سهم صنعت بهره کافی ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با تصمیمات کلان در حوزه آب و انتقال آن از خلیج فارس به حوزه جغرافیایی استان مشکل کمبود آب تا حد زیادی حل خواهد شد.

دکتر ربانی زاده افزود: استان فارس در زمینه منابع استراتژیک گازی از ظرفیت ۷۰ درصدی در کل کشور برخوردار است و با تصمیمات و اقدامات ستادی توسعه شبکه برق استان تا ۸۰۰ مگاوات تا پایان امسال هدف گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان با اشاره به اینکه قرارگاه سرمایه‌گذاری کوثر در فارس در حال راه اندازی است، گفت: این قرارگاه با هدف موانع زدایی فرآیندهای بروکراسی، تسریع در اخذ مجوزهای هفتگانه و همسو کردن مدیران اقتصادی برای پیگیری امور سرمایه گذاری ایجاد شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×